"מסמנים מתנגדי משטר, אני מתנגד משטר שמאלני. קוראים לעצור אותי"

הרמטכ"ל לשעבר משה בוגי יעלון, משתתף בהפגנה מחוץ למשכן הכנסת, וטוען כי בצד השני יש מי שקורא לעצור אותו: "כל זה בגלל שנאשם אחד הסתבך ועכשיו הוא משנה את דרכו? אני מכיר את נתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/02/23 14:26 כב בשבט התשפג

"מסמנים מתנגדי משטר, אני מתנגד משטר שמאלני. קוראים לעצור אותי"
משה בוגי יעלון | , צילום: עמיאל ירחי

עשרות אלפי בני אדם משתתפים בהפגנה שנערכת היום (ב') מחוץ למשכן הכנסת, כחלק מגל המחאה ששוטף את מדינת ישראל בשל ניסיון הקואליציה לערוך שינויים במערכת המשפט. בראיון ל"חדשות כיפה" אמר הרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון, כי הוא חש שסימנו אותו. 

"כל זה בגלל שנאשם אחד הסתבך ועכשיו הוא משנה את דרכו?"

"מדינת ישראל לא תהיה דיקטטורה", אמר יעלון. "יש הליך חקיקה בכנסת שהוא דורסני, והוא לא מתחשב. הציע הנשיא שנעצור את המחאה ונעצור את החקיקה ל-45 יום - אנחנו אמרנו כן, הקואליציה אמרה לא. מה שמעניין אותם כרגע זה לא המדינה, לא מאות האלפים שמתנגדים למה שקורה, כולל בסקרים ושלא יגידו 'ניצחנו בבחירות', אנחנו מכירים בתוצאות אבל רוב הציבור מבין שזו הפיכה משטרתית ולא רפורמה משפטית, הוא מתנגד לזה. לכן הם צריכים לעצור".

עוד הוא אמר: "כל זה בגלל שנאשם אחד הסתבך ועכשיו הוא משנה את דרכו? אני מכיר את נתניהו. בעבר הוא דיבר על רשות שופטת עצמאית, הוא דיבר על שלטון החוק והוא כרגע מצפצף על שלטון החוק. הציבור הוא זה שיצור את ה-D9 כדי שלא נהפוך לדיקטטורה".

"אנחנו לא ניתן שהמדינה תהיה דיקטטורה"

מה יש לכם לעשות חוץ מלבוא לכאן ולהפגין?

"אנחנו לא רק כאן. יש הפגנות בכל רחבי הארץ, יש השבתות בהרבה מאוד מקומות. זה רק ילך ויגבר, וילך ויסלים. הציבור הזה אומר בצורה מאוד ברורה - 'אנחנו לא ניתן שהמדינה תהיה דיקטטורה'". 

מהאוצר יצאה הנחיה לא לשלם לעובדים שלא מגיעים היום לעבודה בגלל ההפגנה הזאת.

במדינות דיקטטוריות קורים הרבה דברים, גם לא נותנים אוטובוסים לתחבורה ציבורית. זה כבר קורה אצלנו. גם מסמנים מתנגדי משטר. אני מתנגד משטר, שמאלני. קוראים לעצור אותי. אני שמאלני, בוגד, אנרכיסט. יש כאלה שכבר קוראים לעצור אותי במקרה הטוב, ולאשפז אותי במקרה הרע. חברה לאן הגענו? עם כל המלחמות שעברתי שהיו קשות - זו המערכה הכי משמעותית לעתיד המדינה".