חבר כנסת מיש עתיד: שמחה רוטמן הכניס אצבע בעין לנשיא

עידן רול שהשתתף בדיוני ועדת החוקה, אמר בראיון ל"חדשות כיפה", כי "יש פה ביזוי מוחלט של הנשיא ובית הנשיא" | על המחאה בה משתתפים עשרות אלפים מחוץ לכנסת אמר: "אם הרפורמה תעבור תהיה מחאה גדולה פי 10"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/02/23 13:45 כב בשבט התשפג

חבר כנסת מיש עתיד: שמחה רוטמן הכניס אצבע בעין לנשיא
חבר הכנסת עידן רול | , צילום: עמיאל ירחי

הפגנה המונית עם עשרות אלפי משתתפים נערכת היום (ב') מחוץ למשכן הכנסת, כחלק מגל המחאה ששוטף את מדינת ישראל, בשל ניסיון הקואליציה לערוך שינויים במערכת המשפט. אחד מהמפגינים, שהשתתף מוקדם יותר בדיוני ועדת החוקה בה אושרו שני סעיפים לקראת הצבעה עליהם במליאה - הוא חבר הכנסת מיש עתיד, עידן רול. 

"יש פה ביזוי מוחלט של הנשיא ובית הנשיא"

בראיון ל"חדשות כיפה" אמר רול: "אני רואה פה המון המון ישראלים מודאגים אוהבי הארץ. אנשים עזבו את העבודה שלהם, הוציאו ילדים ממסגרות והם הגיעו לפה כי הם זועקים, הם מפחדים שהמדינה שלנו הולכת להשתנות ולא תהיה יותר מה שהיא". 

רול: רוטמן דחף אצבע בעין לבית הנשיא - "מבחינתי זה ביזיון"

על מתווה נשיא המדינה יצחק הרצוג ורצונו להגיע לפשרה ברפורמה המשפטית, אמר רול: "אפשר להגיע להסכמות מצוינות על סמך מתווה הנשיא. הוא הציע פשרה שבעיניי הקואליציה צריכה לקחת בשתי ידיים אבל יש פה כלל מאוד ברור, לעצור את החקיקה. לא שהחקיקה לא עצרה, יש פה ביזוי מוחלט של הנשיא ובית הנשיא, כשחבר הכנסת שמחה רוטמן סיים את ההקראה של החוק הראשון וכבר עבר לחקיקה של החוק הבא. זאת אומרת, להכניס אצבע בעין לבית הנשיא, מבחינתי זה ביזיון".

יש פה עשרות אלפי אנשים. אתה חושב שבקואליציה שומעים את הקולות האלה בכלל בתוך המשכן?

"שים לב כמה חברי כנסת ושרים בליכוד לא מתראיינים כבר שבועות, כנראה שהם לא כל כך גאים במחאה. אני יכול להגיד לך שיש גם קולות אחרים, קולות שאומרים 'כשתעבור הרפורמה המחאה תגמר', ואני אומר לכם, כי אני מרגיש את הציבור המדהים הזה - המחאה הזו רק מתחילה. אם הרפורמה תעבור הם יראו מחאה גדולה פי 10".

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר לפני זמן קצר 'רק דם יכול להפוך דיקטטורה לדמוקרטיה'. אתה רוצה לגנות את ההסתה הזאת לאלימות?

"אני נגד כל קריאה לשפיכות דמים המדינה שלנו דיממה מספיק".

"אין לנו דרך אחרת, אין לנו מדינה אחרת"

חבר כנסת נוסף מיש עתיד, רון כץ, אמר על התנהגות חברי האופוזיציה בדיון בוועדה: "אני חושב שאין לנו דרך אחרת, אין לנו מדינה אחרת. מנסים להשתיק אותנו בכל דרך שהם יכולים, מנסים למנוע מחברי האופוזיציה לדבר. הם מנסים בכל כוחם שלא תהיה לנו את האפשרות להתנגד. זו בעצם הדרך האחרונה שנשארה לנו, אנחנו נעשה אותה. כמו שאפשר לראות גם האנשים הטובים פה שמאחורי באים לקחת חלק במלחמה הזו".