בן גביר זועם על גלנט: "לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים"

השר לביטחון לאומי, התייחס לפינוי המאחז "אור חיים" והודיע כי לא הוא יסכים לאפליה בין יהודים לערבים: "צריך לאכוף גם על חאן אל אחמר וגם על עשרות המאחזים הפלשתינים הבלתי חוקיים שמוקמים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/01/23 11:37 כט בטבת התשפג

בן גביר זועם על גלנט: "לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מחאה בממשלה: השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר התייחס הבוקר (א') בכניסה לישיבת הממשלה לפינוי המאחז "אור חיים" לזכרו של הרב חיים דרוקמן ביום שישי האחרון, והעביר מסר לשר הביטחון, יואב גלנט, כי לא יסכים לאפליה בין יהודים לערבים. 

"התרשמתי מאוד מהדברים של השר גלנט בדבר העניין של אכיפת שלטון החוק ואכן כשר לביטחון לאומי, רוממות שלטון החוק בעיניי. אבל לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים. וכשצריך לאכוף חוק, צריך לאכוף גם על חאן אל אחמר, גם על עשרות המאחזים הפלשתינים הבלתי חוקיים שמוקמים. חוק זה חוק, לא תהיה כאן אפליה", אמר בן גביר.

בציונות הדתית מאיימים: אם המשבר לא ייפתר - נחרים את ההצבעות

בתוך כך, שר האוצר בצלצל סמוטריץ' החרים את ישיבת הממשלה יחד עם כל שרי מפלגתו בעקבות שרשרת האירועים ביום שישי האחרון בהם פונתה נקודת ההתיישבות החדשה בשומרון' "אור החיים" לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל. 

על פי דיווח של הכתב הפרמלנטרי של כאן 11, זאב קם, גורמים בציונות הדתית טוענים כי שר הביטחון, יואב גלנט, מונע את העברת הסמכויות לידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בהן הקמת המינהלת, שאמורה לאזרח את המנהל האזרחי. בנוסף, אותם גורמים מאיימים כי אם לא תהיה התקדמות בפתרון המשבר, הם ישקלו להיעדר מההצבעות בכנסת ביום שני.