בציונות הדתית מאיימים: אם המשבר לא ייפתר - נחרים את ההצבעות

גורמים בציונות הדתית טוענים כי שר הביטחון, יואב גלנט, מעכב את העברת הסמכויות הביטחוניות לידי סמוטריץ' ומאיימים כי הם יחרימו את ההצבעות בכנסת בעקבות פינוי המאחז "אור החיים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/01/23 08:19 כט בטבת התשפג

בציונות הדתית מאיימים: אם המשבר לא ייפתר - נחרים את ההצבעות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחאה בממשלה: שר האוצר בצלצל סמוטריץ' יחרים היום (א') את ישיבת הממשלה יחד עם כל שרי מפלגתו. הרקע לחרם המפלגתי הוא שרשרת האירועים ביום שישי האחרון בהם פונתה נקודת ההתיישבות החדשה בשומרון' "אור החיים" לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל.

על פי דיווח של הכתב הפרמלנטרי של כאן 11, זאב קם, גורמים בציונות הדתית טוענים כי שר הביטחון, יואב גלנט, מונע את העברת הסמכויות לידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בהן הקמת המינהלת, שאמורה לאזרח את המנהל האזרחי. בנוסף, אותם גורמים מאיימים כי אם לא תהיה התקדמות בפתרון המשבר, הם ישקלו להיעדר מההצבעות בכנסת ביום שני.

צילום: ללא

המאחז לזכרו של הרב דרוקמן

כאמור, לקראת מלאות 30 יום לפטירתו של הרב דרוקמן, גרעין משפחות ונערים עלה בליל שישי לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, בסמוך לישוב מגדלים והקים את המאחז "אור חיים", לזכרו של הרב דרוקמן. שעות בודדות אחרי שהוקם, כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי החלו לזרום למקום ופינו את המאחז. על המקום הוטל צו שטח צבאי סגור.

צילום: ללא

בעקבות הפינוי, יו"ר הציונות הדתית פרסם הודעה כי "השר סמוטריץ' הוציא הבוקר (ביום שישי) בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה".

נתניהו: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי"

בעקבות דבריו של סמוטריץ', ראש הממשלה, בנימין נתניהו הוציא הודעת גיבוי בהחלטתו של גלנט: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".