לאחר פיטורי הרבש"ץ: תושבי עוטף ירושלים חוסמים רכבים פלשתיניים

במחאה על פיטוריו של רבש"ץ היישוב ענתות והעברת האחריות הביטחונית על 13 היישובים מהצבא למשטרה, חוסמים תושבי האיזור מעבר של רכבים פלשתיניים | "חוסר הבנה של האירוע, נקמנות ומשחקי אגו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/01/23 11:45 יט בטבת התשפג

לאחר פיטורי הרבש"ץ: תושבי עוטף ירושלים חוסמים רכבים פלשתיניים
ההפגנה בעוטף ירושלים, צילום: ללא

המחאה מתרחבת: עשרות תושבי גוש אדומים חוסמים כעת את כביש אלון לפלסטינים במחאה נגד העברת האחריות הביטחונית על 13 מיישובי עוטף ירושלים מהצבא למשטרה. לטענת התושבים העברת האחריות הביטחונית מתבצעת בצורה נמהרת וללא שמירה על הביטחון של התושבים. עוד טוענים התושבים כי בכוונת מג״ב ומשטרת ישראל להעסיק רבש״צים ואחראי ביטחון שאינם מתגוררים ביישובים, דבר כשלעצמו מעיד על חוסר הבנה של הגנה על מרחב בגזרת יהודה ושומרון.

"חוסר הבנה של האירוע במקרה הטוב ועל נקמנות ומשחקי אגו במקרה הרע"

חנן רובין תושב אלון וממובילי המאבק: "פיטוריו של שורשן, ושל הרבש"צים האחרים ביישובי עוטף ירושלים, מלמדים על חוסר הבנה של האירוע במקרה הטוב ועל נקמנות ומשחקי אגו במקרה הרע. מבחינת משטרת ישראל מדובר בפעילות בטחון שוטפת ליישוב בתוך הקו הירוק. לצערינו זה לא המצב. אצלנו מחבלים יכולים להתסובב חופשי, ללא מחסומים שיעצרו אותם. המחבל שעשה את הפיגוע בירושלים נמלט והחביא חפציו בסמוך לאחד מיישובי העוטף. המצב כאן דורש היערכות מסודרת ולא נמהרת ורשלנית. ואם מדובר סתם בנקמנות על המאבק שלנו, אז המצב עוד יותר גרוע. כך או כך, הבלאגן הזה עוד יעלה בחיי אדם".

ההפגנה בעוטף ירושלים

ההפגנה בעוטף ירושלים צילום: ללא

"ממשלת ישראל מתנהלת בעצלתיים"

מפורום מגן נמסר: "ממשלת ישראל מתנהלת בעצלתיים בזמן שבטחון ישובי עוטף ירושלים לקראת פגיעה משמעותית. לא נאפשר לזה לקרות. נעשה כל מה שצריך כדי שבטחון תושבי עוטף ירושלים לא ייפגע".

כזכור, קב"ט גוש אדומים, אביחי שורשן, קיבל הודעה ביום שלישי האחרון כי הוא לא ימשיך בתפקידו ויוחלף על ידי שוטר שאינו תושב האזור, כחלק מהתהליך של העברת האחריות מצה"ל למג"ב. תהליך שעל פניו היה אמור להדחות בחודש על מנת לאפשר לממשלה לבחון שוב את השלכות העברת האחריות הבטחונית וכדי לגשר על הפערים.

ההפגנה בעוטף ירושלים

ההפגנה בעוטף ירושלים צילום: ללא

ההחלטה התקבלה ללא כל בירור 

במסגרת ההעברה, אמורים להתגייס הרבש"צים הנוכחיים למג"ב כדי שיוכלו להמשיך בתפקידם. הליך גיוס הרבש"צים החל לפני מספר שבועות אך עד כה נתקל בקשיים לא מעטים שנובעים מחוסר הבשלות של התהליך כולו.

לטענת תושבי גוש אדומים ועוטף ירושלים, מדובר או בנקמה על המאבק או בכאוס כללי שמלווה את האירוע אשר ממשיך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה והשרים. הם הופתעו לגלות כי ההחלטה התקבלה ללא כל בירור עם הממונים על הרבש״ץ או עם מועצת בנימין, ללא מתן כל משקל לרקע המקצועי שבו הוביל שורשן הליך תקדימי במועצה לאיחוד מערך הביטחון בין שלושה ישובים נפרדים.