תושבי עוטף ירושלים זועמים על מג"ב: "בדרך לקטסטרופה"

קב"ט גוש אדומים אביחי שורשן קיבל הודעה כי הוא לא ימשיך בתפקידו ויוחלף על ידי שוטר שאינו תושב האזור כחלק מהתהליך של העברת האחריות מצה״ל למג״ב | התושבים זועמים: "הכל מתקבל חד צדדית וללא הסברים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/01/23 09:21 יז בטבת התשפג

תושבי עוטף ירושלים זועמים על מג"ב: "בדרך לקטסטרופה"
מעלה אודמים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קב״ט גוש אדומים, אביחי שורשן, קיבל הודעה היום (ג') כי הוא לא ימשיך בתפקידו ויוחלף על ידי שוטר שאינו תושב האזור כחלק מהתהליך של העברת האחריות מצה״ל למג״ב, תהליך שעל פניו היה אמור להדחות בחודש על מנת לאפשר לממשלה לבחון שוב את השלכות העברת האחריות הבטחונית וכדי לגשר על הפערים.

במסגרת ההעברה, אמורים להתגייס הרבש"צים הנוכחיים למג"ב כדי שיוכלו להמשיך בתפקידם. הליך גיוס הרבש"צים החל לפני מספר שבועות אך עד כה נתקל בקשיים לא מעטים שנובעים מחוסר הבשלות של התהליך כולו.

ההחלטה התקבלה ללא כל בירור עם הממונים על הרבש״ץ או עם מועצת בנימין

לטענת תושבי גוש אדומים ועוטף ירושלים, מדובר או בנקמה על המאבק או בכאוס כללי שמלווה את האירוע אשר ממשיך, בניגוד לעמדת ראש הממשלה והשרים. הם הופתעו לגלות כי ההחלטה התקבלה ללא כל בירור עם הממונים על הרבש״ץ או עם מועצת בנימין, ללא מתן כל משקל לרקע המקצועי שבו הוביל שורשן הליך תקדימי במועצה לאיחוד מערך הביטחון בין שלושה ישובים נפרדים.

ישוב אלון

ישוב אלון צילום: איל רובין

בנוסף, גם לעברו הצבאי ולעובדה כי הוא משרת כקצין במילואים לא ניתן המשקל, וכל זאת בניגוד לאמירת מפקד המרחב שתינתן עדיפות לרכזים בגיוס לתפקיד. לטענת התושבים, ההחלטה מעידה שוב על חוסר הבנה אצל מג"ב את המציאות בשטח ומרמזת על נקמנות מצד מג״ב.

ממשטרה נמסר כי "מדובר בטענות חסרות כל אחיזה במציאות, שכן המועמד לגיוס נשוא פנייתך, נבחן ככל אזרח במדינת ישראל המעוניין להתגייס למשטרה. מטעמי צנעת הפרט לא נפרט מעבר לאמור, אולם נציין כי הליך הגיוס מתקיים על-פי נוהל סדור הכולל עמידה בקריטריונים, בדיקות התאמה ומיון בהתאם לתחומי העיסוק השונים".

"הכל מתקבל חד צדדית וללא הסברים"

בהודעה שפורסמה הבוקר לתושבים נכתב כי "תושבים יקרים, היום התבשר הקב״ט הגושי שלנו וקב״ט היישוב כפר אדומים, אביחי שורשן, שהוא לא ימשיך בתפקידו. הוא יוחלף על ידי איש מג״ב, שלא יהיה תושב הגוש, שאין לו היכרות עם האזור, אין לו ניסיון רלוונטי ואין לו הבנה של מה זה להיות אחראי על בטחון ביישובים יהודה ושומרון ובוודאי שאינו מכיר את תהליך הביטחון הגושי ששורשן הוביל בהצלחה בשנה האחרונה".

הרבש"צים מול בית הדין לעבודה

הרבש"צים מול בית הדין לעבודה צילום: ההסתדרות הלאומית

עוד הוסיפו וכתבו כי "מישהו שיעבוד מ8-16 ולא יהיה כאן כדי לאבטח את הגעת הילדים לבתי הספר, הכנסת הפועלים והכי חמור - לא יהיה כאן כדי לתפעל אירוע אמת. כולנו מכירים את שורשן ויודעים מה התרומה שלו לבטחון. בזכותו אנחנו ישנים בשקט. כמובן שאף אחד גם לא דיבר איתנו, כמעסיקים של אביחי, לגבי שביעות רצוננו מהתפקוד שלו. כרגיל - הכל מתקבל חד צדדית וללא הסברים".

"בדרך לקטסטרופה שכמותה לא ראו במדינת ישראל"

בסיום המכתב, נכתב כי "אתם שואלים את עצמכם למה הוא לא ממשיך? כי כפי שאנחנו טוענים כבר חודשים - מג״ב לא באמת מבינים את האירוע. מבחינתם לא צריך כאן רבש״צ. בטח לא אחד עם ניסיון כמו של שורשן. ובטח לא כזה ששותף לזעקה שלנו כבר חודשים שאנחנו בדרך למחדל ולסכנת חיים. ואם אפשר על הדרך להראות לתושבי עוטף ירושלים מי כאן הבוס - אז יאללה, מה זה משנה עוד רבש"צ פחות רבש"צ. חברים תתעוררו. אנחנו בדרך לקטסטרופה שכמותה לא ראו במדינת ישראל".