"בזכות הרב דרוקמן אבי זכה לראות את נכדו נולד כיהודי"

זקן רבני הציונות הדתית הלך אמש לעולמו בגיל 90. עתה הסיפורים על גדולתו מתחילים להיחשף, חבר הכנסת בעז ביסמוט משתף איך עזר הרב בתהליך הגיור של רעייתו ומספר מה המסר הגדול שלקח מהרב

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 10:27 ב בטבת התשפג

"בזכות הרב דרוקמן אבי זכה לראות את נכדו נולד כיהודי"
בעז ביסמוט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נפרדים מהרב דרוקמן: זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן הלך אמש לעולמו והוא בן 90, הרב יובא היום (ב') בצהריים למנוחות בבית העלמין במשואות יצחק. רבים במערכת הפוליטית ובחברה הישראלית מספידים את הרב ורבים משתפים בסיפורים האישיים שלהם עם הרב.

אחד האנשים ששיתפו על פועלו של הרב דרוקמן הוא חבר הכנסת בעז ביסמוט מהליכוד שסיפר כיצד עזר הרב דרוקמן בתהליך הגיור של רעייתו רות. "את הרב דרוקמן זכיתי להכיר באופן אישי" הוא כותב. "הוא עזר גם למשפחה שלי, ולרעייתי האהובה רות. לפני עשור, רעייתי התגיירה וכל מי שבקיא, יודע כי תהליך הגיור אינו פשוט. לא קל להצטרף לעם היהודי".

הרב דרוקמן

הרב דרוקמן צילום: גילי צרפתי

"הרב דרוקמן היה מופת של אהבת אדם"

 "הרב דרוקמן קיבל אותנו במאור פנים. הוא היה רב מחבק, אוהב וחכם, אבל לא רק. גם היה לו חשוב מאוד להקל בכל נושא הביורוקטיה סביב הגיור" מספר ביסמוט, "שנה וחצי לאחר סיום הגיור, אבי נפטר והרב דרוקמן הגיע לשבעה. אמרתי אז לרב שבזכותו אבי ז"ל זכה לראות את הנכד שלו, דוד, נולד כיהודי". 

לביסמוט חשוב גם להבהיר את הדבר החשוב שהוא לקח מהרב: "אני רוצה לבקש מכם בקשה, הדיון הציבורי כיום מנסה להפוך את היהדות לדבר מאוס וקיצוני, אך לא כך הדבר. הרב דרוקמן היה מופת של אהבת אדם, אהבת עם ישראל ואהבת ארץ ישראל. בואו נמשיך את דרכו". מסיים ביסמוט את דבריו על מורשתו של הרב דרוקמן.