טרגדיה בבילינסון: מטופל נפטר במהלך צנתור | "הוחלט על הקמת ועדת בדיקה"

גבר בן 78 נפטר במהלך צנתור בשל תקלה במערכת הרנטגן. מבית החולים נמסר: "במהלך פעולת צנתור לב מורכבת, מערכת הרנטגן המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים, פסקה לעבוד ושיבשה את מהלך הצנתור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 18:37 יג בכסלו התשפג

טרגדיה בבילינסון: מטופל נפטר במהלך צנתור | "הוחלט על הקמת ועדת בדיקה"
אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מטופל בן 78 נפטר הבוקר (ד') במהלך צנתור לב - בשל תקלה במערכת הרנטגן, כך נמסר הערב מבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. "לנוכח נסיבות המקרה הקשה, בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט על הקמת ועדת בדיקה. במקביל, נציגי יצרנית המכשיר בישראל בודקים אותו".

בהודעת בית החולים נכתב: "במהלך פעולת צנתור לב מורכבת, מערכת הרנטגן המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים, פסקה לעבוד ושיבשה את מהלך הצנתור". עוד נכתב: "הרופאים החלו מיד בביצוע החייאה בחולה, מאמצים אשר עלו בתוהו ולמרבה הצער, החולה נפטר. הצוות הרפואי מלווה את המשפחה, עדכן אותה בשקיפות מלאה ומחבק אותם על האובדן הפתאומי".

בבדיקה שערכו בבית החולים נמצא כי מכשיר הרנטגן תקין. המכשיר של חברת "פיליפס" נחשב לנפוץ מאוד ומצוי בבתי חולים רבים בישראל. בבילינסון נבדקת האפשרות שסיבת התקלה טמונה בקצר חשמלי.

50,000 מטופלים מדי שנה בישראל

צנתור הוא הליך קרדיולוגי פולשני נפוץ המשמש לאבחון ולטיפול בבעיות כלי דם לבביים. מטרת הצנתור האבחנתי היא למצוא ולמפות את התהליך הטרשתי, והצנתור הטיפולי משמש גם לפתיחת חסימה בכלי הדם הכליליים. אחת הדרכים לאבחן חסימות בעורקים הכליליים או לטפל בחסימה ובהיצרות עורקי הלב היא צנתור לב.

בישראל נאמד מספרם של החולים הנזקקים לצנתור לפתיחת העורק החסום בכ-20,000 חולים בשנה. 30,000 חולים נוספים עוברים כל שנה צנתורים אבחוניים בלב, או צנתורים אבחוניים וטיפוליים בעורקים נוספים.