נתניהו נגד איתמר בן גביר: "לא יכול להתבטא כחבר כנסת באופוזיציה"

הממשלה טרם הוקמה, אך לראש הממשלה העתידי כבר נמאס מהתנהגותו של השר לבטחון פנים העתידי |לפי עמית סגל, הוא תקף אותו בשיחות סגורות: "בן גביר חייב להירגע, הוא חייב להפנים שהוא השר לבטחון הפנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/22 18:50 ט בכסלו התשפג

נתניהו נגד איתמר בן גביר: "לא יכול להתבטא כחבר כנסת באופוזיציה"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדרך לממשלה מפולגת? רק בשבוע שעבר נסגרו ההסכמים עם כל חלקי מפלגת הציונות הדתית -  סמוטריץ' בן גביר ומעוז - וכבר סדקים בשותפות. לפי עמית סגל, בנימין נתניהו לא רגוע מהתנהגותו של בן גביר.

"בן גביר חייב להירגע"

לפי הפרשן הפוליטי הסרוג, ראש הממשלה לעתיד התבטא בשיחות סגורות על השר לביטחון בשיחות סגורות ואמר: "בן גביר חייב להירגע. הוא חייב להפנים שהוא השר לבטחון הפנים. הוא לא יכול להתבטא כחבר כנסת באופוזיציה".

נזכיר כי בשבוע האחרון התרחשו כמה פרשיות שבן גביר בחר להתבט לגביהן, וכנראה הרגיזו את נתניהו. בין יתר הפרשיות נציין את פרשת החייל בחברון, שיושב ראש עוצמה יהודית התייחס אליה רבות באופן יחסי ובחר להעביר ביקורת גם על הרמטכ"ל.

בר לב מאשים את בן גביר באלימות בחברה הישראלית

נזכיר כי בתדרוך כתבים לקראת יציאתם מהמשרד לביטחון פנים, דיברו השר בר-לב וסגנו יואב סגלוביץ' על בן גביר ואמרו כי "אנחנו חווים תקופה של אלימות בכלל בחברה הישראלית. חלק מהתוצאה של זה אלו המנדטים שבן גביר וסמוטריץ' קיבלו".

בר-לב הוסיף ואמר כי "במקביל לאירועי הדריסה שאנחנו חווים בשבועות האחרונים שנעשו על ידי ערבים-ישראלים, חלה גם עלייה משמעותית באירועי תג מחיר באותם שבועות וזה קשור ישירות לאווירה שמקרין השר המיועד לביטחון לאומי". "האלימות היא לא רגעית", ממשיך בר-לב. "אני רואה קשר בין עלייה באירועי תג מחיר לכניסה של בן גביר לתפקיד. זה גם מתחבר להתקפות שלו על הרמטכ"ל ולרצון שלו לבקר את חייל גבעתי בכלא. הכול נעשה כדי ללבות את האלימות המילולית והפיזית".