תלמידי ישיבות ההסדר התגייסו ליחידות הלוחמות בצה"ל: "קשה לחשוש עם האנרגיות האלה"

מילאו את הבקו"ם: המוני תלמידים צבאו הבוקר על שערי לשכת הגיוס והתגייסו ליחידות הקרביות השונות. המתגייסים יוכשרו ללוחמה וייקחו חלק פעיל במלחמה. "נקראנו לדגל – עזבנו הכול ובאנו". הרב מינץ מירוחם: "גדולה תורה שמביאה לידי מעשה. זכות גדולה בשעה שבה עם ישראל מתמודד מול הקמים עליו ומתנער כארי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/24 16:15 א באייר התשפד

תלמידי ישיבות ההסדר התגייסו ליחידות הלוחמות בצה"ל: "קשה לחשוש עם האנרגיות האלה"
בני ישיבות ההסדר מתגייסים, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

בתום התקופה הראשונה בישיבה בבית המדרש, הבוקר (ה') מילאו תלמידי ישיבות הסדר מכל רחבי הארץ את שערי הבקו"ם והתגייסו ליחידות הלוחמות השונות בצה"ל ובהן: צנחנים, גולני, הנדסה ונח"ל. ישיבות ההסדר מהן התגייסו התלמידים הן, בין היתר: הר ברכה, טפחות, קרני שומרון, מעלות, ירוחם, חספין (ישיבת הגולן), אור עציון נתיבות ורמת גן.

בני ישיבות ההסדר מתגייסים צילום: איגוד ישיבות ההסדר

בנוסף לתרמיל מוכן, התלמידים הביאו עמם כלי נגינה וגמרות איתם שרו ורקדו ברחבת הגיוס ואמרו סיומי מסכתות שונות אותם למדו לכבוד יום הגיוס עצמו. "זו חוויה גדולה להיות פה" מספר תומר שוויקה, תלמיד שיעור ב' מישיבת טפחות. "אתה מרגיש ומבין פה שהתורה היא לא סגורה בד' אמות של הלכה אלא זו תורת חיים, תורת ארץ ישראל. אנחנו מגיעים להילחם ומתרגשים לקיים מצווה דאורייתא בכל רמ"ח אברים". עוד הוסיף כי "אני הייתי אמור להתגייס באוגוסט. הייתי שמח ללמוד עוד בבית המדרש אבל נקראנו לדגל ואני שמח על הזכות לשרת את המדינה. עזבנו הכול ובאנו מלאי מוטיבציה ונכונות לקרב. עשיתי סיום מסכת היום כי היה קשה לי שלא ללמוד עד הרגע האחרון".

קשה לחשוש עם האנרגיות האלה

על השאלה האם הוא חושש להתגייס ולצאת למלחמה אומר תומר: "האמת שקשה לחשוש כשאתה רואה וחווה את האנרגיות כאן. סיומי המסכתות, השמחה והריקודים, אנשים באים חדורי מטרה ועם אידיאלים גדולים. אתה לא חושש לרגע להיכנס איתם למערכה ואתה מרגיש בטוח בצדקת הדרך ובהצלחת עם ישראל".

בני ישיבות ההסדר מתגייסים

בני ישיבות ההסדר מתגייסים צילום: איגוד ישיבות ההסדר

ישיבות ההסדר הסכימו לגייס את כל שיעור ב'

הרב גילעד מינץ, ר"מ בישיבת ירוחם שליווה את התלמידים בבקו"ם, אומר: "אני מתמלא בגאווה על הזכות הגדולה לגייס תלמידים יראי שמיים ושוקדים בתורה להגן על עם ישראל בתקופה המשמעותית הזו. גדולה תורה שמביאה לידי מעשה. זו זכות גדולה בשעה שבה עם ישראל מתמודד מול הקמים עליו ומתנער כארי". עוד הוסיף: "אני מתמלא בביטחון כשאני רואה את המוטיבציה הגדולה והשמחה של התלמידים על הזכות שלהם וכמובן מלא תפילה לה' שילכו לשלום ויחזרו לשלום יחד עם כל חיילינו".

כזכור, הגיוס הנוכחי הוא חלק מהיענות ישיבות ההסדר לצה"ל אשר ביקש לאחר פרוץ המלחמה מישיבות ההסדר להקדים את הגיוס של תלמידיהם מאוגוסט. ישיבות ההסדר הסכימו לגייס את כלל שיעור ב' ומגויסות בלמעלה מ-50 אחוז מכלל תלמידיהם וצוות הרבנים וההנהלה.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368