בג"צ הוציא צו על תנאי: על המדינה להסביר מדוע לא לבטל את מינוי הקבע של מזוז

גלי בהרב מיארה סירבה להצעת המדינה לבטל את מינויו הקבוע של מזוז לתפקיד יו"ר הוועדה למינוי בכירים. בתגובה, שופט בג"צ הוציא צו על תנאי המורה למדינה לתת ולהסביר למה שלא למנות את מזוז רק לצורך אישור הרמטכ"ל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/09/22 13:43 יא באלול התשפב

בג"צ הוציא צו על תנאי: על המדינה להסביר מדוע לא לבטל את מינוי הקבע של מזוז
גלי בהרב מיארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ד') התקיים בבג"ץ דיון בעתירה של ארגון לביא נגד מינויו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר  ושופט בית המשפט העליון בדימוס, מני מזוז, לשמונה שנים ליו"ר הוועדה למינוי בכירים. השופט נעם סולברג הציע למדינה לבטל את המינוי הקבוע של מזוז ולהפוך אותו למינוי אד הוק, נקודתי, למינוי הרמטכ"ל. מזוז לא הסכים, היועמ"ש גלי בהרב מיארה דחתה את ההצעה, ובתגובה הוציא שופט בג"צ צו על התנאי לפיו המדינה צריכה לנמק עד 15 בספטמבר מדוע לא לבטל את מינוי הקבע של מזוז. 

השופט נעם סולברג

השופט נעם סולברג | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מארגון לביא שהגיש את העתירה נגד מינויו של מזוז נמסר: "לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל יהיו סטנדרטים משפטיים כפולים, סטנדרטים מחמירים לממשלת מעבר מהימין וסטנדרטים מקלים לממשלת מעבר מהשמאל. מינויו של השופט בדימוס מזוז בשלהי ממשלת המעבר היוצאת, לכהונה ארוכה של שמונה שנים, תכבול ללא צורך ושלא כדין את ידיה של הממשלה הנכנסת".

הוועדה לא תתחיל את עבודתה, גם לא בעניינו של אלוף הרצי הלוי שנבחר השבוע על ידי שר הביטחון בני גנץ לתפקיד הרמטכ"ל, בלי לעדכן את בג"צ, מה שעלול להוביל לדחייה במינויו. 

"אין לאשר מינוי זה בתקופת ממשלת מעבר"

את העתירה הדחופה לבג"ץ הגישו בארגון "לביא" לפני כשלושה שבועות. לטענת הארגון מדובר במינוי העומד בניגוד לכללי הריסון החלים על ממשלת מעבר. מינויו של מזוז נועד בין היתר כדי להכשיר את מינוי הרמטכ"ל, גם הוא בתקופת בחירות.

בעתירה שהוגשה באמצעות עורך הדין יצחק בם נכתב כי "אין לאשר מינוי זה בתקופת ממשלת מעבר, וזאת בשל מאפיינים 'מחטפיים' של ההחלטה". שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון הורה ליועמ"שית להשיב לעתירה עד 22 באוגוסט, אך בחר שלא להקפיא את המינוי הצפוי.

מני מזוז

מני מזוז | צילום: Yonatan Sindel/Flash90