מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

טראמפ: "יש לי ניסיון רע עם ביבי - מעולם לא שכחתי לו את זה"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מתח ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו בראיון למגזין "טיים": "טבח ה-7 באוקטובר לא היה אמור לקרות. הוא קרה במשמרת שלו" | על החטופים: "הרוב אינם בחיים. זה עצוב מאוד"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 30/04/24 15:46 כב בניסן התשפד

טראמפ: "יש לי ניסיון רע עם ביבי - מעולם לא שכחתי לו את זה"
טראמפ, צילום: lev radin,Shutterstock

נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד המוביל בבחירות לנשיאות, דונאלד טראמפ, בביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון שהתפרסם הבוקר במגזין "טיים" התייחס טראמפ למחדל ה-7 באוקטובר ולהתנהלותו הביטחונית של ראש הממשלה נתניהו. "יש לי ניסיון רע עם נתניהו", אמר טראמפ במהלך הריאיון, "זה היה בקשר לחיסול קאסם סולימאני, הוא פרש רגע לפני התקיפה והיא הייתה אמורה להיות משותפת לישראל וארה"ב ופתאום נאמר לי שישראל יצאה מהסיפור. ואני לא שמחתי על הצעד הזה. זה משהו שלעולם לא אשכח".

טראמפ: "הטבח קרה במשמרת של נתניהו"

בהמשך דבריו טראמפ התייחס למחדל ה-7 באוקטובר והדגיש כי האסון אירע במשמרתו של נתניהו. "אני אגיד שמתקפת ה-7 באוקטובר מעולם לא הייתה אמורה לקרות", פתח טראמפ, "אבל זה קרה, במשמרת של נתניהו. ואני חושב שהייתה לזה השפעה עמוקה עליו, למרות הכל. בגלל שאנשים אומרים: 'זה לא היה אמור לקרות'. הרי היה לישראל את הציוד הכי משוכלל, היה להם הכל כדי לעצור את זה, והרבה אנשים ידעו על המתקפה, אלפי אנשים ידעו עליה אבל ישראל לא ידעה. אני חושב שהוא נאשם בכך באופן מאוד משמעותי".

התחזית הפסימית של טראמפ: "מעט מאוד חטופים נותרו בחיים"

טראמפ המשיך לסוגיית החטופים והציג תחזיות קודרות באשר למצבם. "אני יודע משהו על האויב ועל סוג האנשים שלו ואני סבור שמעט מאוד חטופים נותרו בחיים. אני לא מאמין שהם היו יכולים לשמור על החטופים גם אם הם היו רוצים לעשות זאת כמו שהם הבטיחו בשיחות המשא ומתן. אני חושב שכמות החטופים אשר עודם בחיים תהיה נמוכה באופן משמעותי ממה שאנשים חושבים וזה עצוב מאוד".