"להתעלות מעל הפוליטיקה הקטנה": הצעת חוק למען הלומי הקרב תעלה היום לכנסת

"חוק סעידיאן": הסוף לסחבת מול משרד הביטחון? חוק של ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית מבקש להקל על הלומי הקרב: יוכרו תוך שנה מהפנייה, לצמיתות. יו"ר הכנסת חתם, האם שאר הקואליציה תשתף פעולה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/21 11:59 יח בחשון התשפב

"להתעלות מעל הפוליטיקה הקטנה": הצעת חוק למען הלומי הקרב תעלה היום לכנסת
ח"כ אופיר סופר בכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

לאחר שהצית עצמו מול משרד הביטחון במחאה על העיכוב בהכרתו כהלום קרב, מאבקו של איציק סעידיאן עולה שלב: היום (א') תעלה על שולחן הממשלה הצעת חוק המבקשת לעצור את הסחבת  בטיפול בהלומי הקרב. החוק מכונה "חוק סעידיאן" והעלה אותו חבר הכנסת אופיר סופר ממפלגת 'הציונות הדתית', אף הוא הלום קרב. על החוק חתומים בין היתר גם חברים מהקואליציה, וביניהם יו"ר הכנסת.

תוכן החוק קובע כי עד שנה מהליך פתיחת התיק במשרד הביטחון, ייקבעו אחוזי הנכות לצמיתות. המצב כיום הוא שההליך נמשך מספר שנים והמשרד מערים קשיים שונים ומשונים. במהלך שנים אלו הפגיעה יכולה להחריף והאמון במשרד הביטחון יורד לאפס. את המצב הזה החוק בא לתקן, למען הלומי הקרב.

משפחתו של איציק סעידיאן נרתמה מיד למאבק על החוק. אחיו של איציק מספר כי הוא פוגש הלומי קרב רבים,  וכולם מספרים את אותו הסיפור: "במשך שנים מבקשים מהם להוכיח בכל פעם מחדש שהם נפגעו בקרב בו לחמו עבורנו. ואז הם פשוט מוותרים, או מגיעים למקרי קיצון, כמו במקרה של אחי. סיפרתי לאחי על ׳חוק איציק סעידיאן׳ של חבר הכנסת אופיר סופר והוא התרגש עד דמעות. אני מבקש מכל שרי המשלה וחברי הכנסת להתעלות מעל פוליטיקה קטנה ולהעביר את חוק איציק סעידיאן, בשביל כל הגיבורים שנלחמים בשבילנו, וכדי שלא יהיו יותר איציק סעידיאן".

ח"כ אופיר סופר, המקדם את סוגיית הלומי הקרב, אומר: "המציאות בה לוחמים נפגעי פוסט טראומה ששבו מן הקרב צריכים להיאבק במשך שנים ארוכות על מנת לקבל הכרה וקביעת אחוזי נכות קבועים היא בלתי נסבלת. מצב זה מקשה מאוד על הליך השיקום של הלוחמים, פוגע במשפחותיהם ובסביבתם הקרובה ומביא להחמרה במצבם דווקא בזמן הזהב שבו ניתן להביא להישגים משמעותיים במצבם. מצבי הקיצון שאליהם מגיעים לוחמים רבים כדוגמת המקרה של הלוחם איציק סעידיאן מוכיחים כי קיצור משך תהליך ההכרה – דחוף".