אביב כוכבי ביקר את איציק סעידיאן: "הקמנו ענף ייעודי שמטרתו ללוות את הפצועים"

ראש המטה הכללי ביקר את לוחם צה"ל הלום הקרב שהצית את עצמו לפני כחמישה חודשים, ואמר: "אני נפעם מהשיפור שחל במצבו של איציק, אבל לא פחות מהכוח שלכם, בני המשפחה" | ח"כ אופיר סופר: "שמח לשמוע מפי הרמטכ״ל שיוקם ענף ייעודי לליווי הלוחמים הפצועים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/21 21:20 יב בתשרי התשפב

אביב כוכבי ביקר את איציק סעידיאן: "הקמנו ענף ייעודי שמטרתו ללוות את הפצועים"
כוכבי עם אמו של סעידיאן, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר אתמול (ו') את לוחם צה"ל הלום הקרב, איציק סעידיאן, בבית החולים שיבא תל השומר, יחד עם מפקדו בעת מבצע ״צוק איתן״, אלוף-משנה ארז אלקבץ. במהלך הביקור שוחח הרמטכ״ל עם משפחתו של איציק סעידיאן וסיפר להם על הענף החדש שמוקם בימים אלה באגף כוח האדם - ענף לליווי פצועי ונכי צה״ל. 

המפקדים וסגלי הנפגעים הייעודיים שיוצבו בחיילות ובחטיבות יעסקו בליווי הנפגעים ובני משפחותיהם מקרות האירוע ועל רצף השנים. כמו כן, יוקם מרכז פניות מטכ״לי לאוכלוסייה זו. הענף יהווה רגל נוספת ומשלימה למענה הניתן על ידי אגף השיקום במשרד הביטחון וארגון נכי צה״ל.

כוכבי אמר במהלך הביקור אצל סעידיאן: "אני נפעם מהשיפור שחל במצבו של איציק, אבל לא פחות מהכוח שלכם, בני המשפחה. אנחנו אתכם בכל שצריך לאורך הדרך. למדנו, תיקנו דברים, הקמנו ענף ייעודי שמטרתו ללוות את הפצועים ואנחנו נלווה אותם יחד עם משרד הביטחון. זו הזדמנות לומר יישר כוח לרופאים, לאחיות ולצוות בית החולים על העבודה הקשה, אתם מצילים אנשים בעבודתכם".

חבר הכנסת אופיר סופר, הלום קרב מאז 1996, ברך הערב על הקמת היחידה הייעודית לליווי לוחמי צה"ל שנפצעו ובני משפחתם: "לאורך שנים ביחידות רבות נוצר ניתוק בין הלוחמים הפצועים ובני משפחותיהם לצה״ל, כשל שהועלה פעמים רבות בוועדה אותה הובלתי. זהו פער שאגף השיקום לא יכול למלא. אני שמח לשמוע מפיו של הרמטכ״ל שיוקם ענף יעודי לליווי הלוחמים ובני משפחותיהם. שינוי מבורך״.

כזכור, סעידיאן בן ה-26, לוחם גולני הסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, הגיע בתאריך 12.04.21 למשרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה והצית את עצמו במחאה על הטיפול בהלומי הקרב.