עמית סגל: בנט או נתניהו? שיקלי כבר בחר

הפרשן הפוליטי חשף בטורו השבועי כי לאחר נאום הבכורה הקרוב של חבר הכנסת שיקלי, מי שיברך אותו במליאה לאחר מכן הוא לא ראש הממשלה ויו"ר מפלגתו נפתלי בנט, אלא לא אחר מיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שגם הזמין סקר יקר עבור אותו שיקלי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/07/21 09:22 יד באב התשפא

עמית סגל: בנט או נתניהו? שיקלי כבר בחר
שיקלי. הפעם ינאם מהדוכן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, טוען בטורו השבועי במוסף לשבת של ידיעות אחרונות כי חבר הכנסת מימינה עמיחי שיקלי, ישא בעוד עשרה ימים את נאום הבכורה שלו בכנסת, כאשר מי שצפוי לברך אותו, הוא לא יו"ר מפלגתו וראש הממשלה, אלא כפי שבחר שיקלי עצמו - יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו.

"נראה שחידת שיקלי, אם הייתה כזו, נפתרה. במפלגתו רואים בו פורש, איש אופוזיציה. במהלך שבעבר כבר נקבע על ידי הייעוץ המשפטי כבלתי חוקי, הוא לא שובץ לאף ועדה בכנסת. כל כך הרבה תקנים יש למפלגת השלטון, וכל כך מעט חברי כנסת, אבל שיקלי מסתובב בקומת הוועדות כאורח. על הפרק כבר עומד המהלך הבא, שיחרוץ את גורלו: הכרזה עליו כפורש. המשמעות היא שאם ירצה להתמודד בכנסת הבאה, לא יוכל לעשות זאת במסגרת הליכוד או כל מפלגה קיימת אחרת. במונחים פוליטיים, זה כמעט גזר דין מוות", כתב סגל.

"שיקלי היה מעוניין להתפלג ולא לפרוש", הוסיף הפרשן הפוליטי והסביר: "זה יעניק לו סיעה חדשה, יכולת תמרון ומימון מפלגות של יותר ממיליון שקל. האם הוא יהיה האיש המנודה ביותר בכנסת, או המחוזר ביותר? זה תלוי במשא ומתן שמתנהל בימים אלה – לא עם שקד ובנט, שזועמים עליו, אלא עם אנשי תקווה חדשה, שיחסם אליו קורקטי. הקואליציה זקוקה נואשות לאצבע של שיקלי כדי להעביר את התקציב. בלעדיו, היא תלויה על חודו של קול. איתו, היא מבססת רוב צר אך בטוח של ארבעה ח"כים. האם בקרוב תהיה עסקה – תקציב תמורת התפלגות?

סגל הוסיף והתייחס לסקר מעניין שנערך לפני מספר ימים והוזמן על ידי דמות מעניינת לא פחות: "השבוע נערך סקר אינטרנטי על מפלגה עצמאית בראשות שיקלי. מי שהזמין אותו, בתשלום גבוה, היה נתניהו. בשבוע שעבר נכתב כאן שיו"ר הליכוד בודק אפשרויות למפלגות לוויין שירחיבו את הגוש, יכווצו את בנט ואת סער ויחזירו אותו לשלטון. התוצאות שמורות במצודת זאב: הן לא דווחו ליו"ר המפלגה המיועד, שבכלל לא ידע שהוא כזה".