ללא ידיעת בנט נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "קורא לממשלה להביא את החיסון השלישי"

ללא ידיעת בנט, שוחח ראש האופוזיציה עם אלברט בורלא ומספר מומחים נוספים. הערב הוא קרא לממשלת ישראל להתחיל בסבב המנה השלישית של החיסון נגד קורונה: "אין דרך אחרת להציל חיים ולהשאיר את הכלכלה פתוחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/21 20:23 יב באב התשפא

נתניהו שוחח עם מנכ"ל פייזר: "קורא לממשלה להביא את החיסון השלישי"
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עדכן הערב כי בימים האחרונים שוחח פעמיים עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ומספר מומחים נוספים. נתניהו קרא לממשלת ישראל "להביא מיד את החיסון השלישי לישראל כי אין דרך אחרת להציל חיים ולהשאיר את הכלכלה פתוחה". 

"הגעתי למסקנה", אמר נתניהו, "שמדינת ישראל חייבת להזמין מיד מיליוני חיסונים והיא חייבת להתחיל מיד לתת את החיסון השלישי לאוכלוסייה הבוגרת. זאת האוכלוסייה שמעל גיל 50 היא בסיכון לתחלואה קשה, לאובדן חיים. לתת את החיסון השלישי לא ל-200 אלף אלא ל-2 מיליון. זאת הדרך היחידה להגן על האוכולוסייה, הדרך היחידה לשמר את ההצלחה הגדולה שהשגנו בהוצאת ישראל ראשונה בעולם מהקורונה".

נתניהו הוסיף ואמר כי "בלי החיסון השלישי אין דרך אפקטיבית להציל חיים ולשמור על כלכלה פתוחה וצומחת. לכן אני קורא לממשלה, תפעלו מיד ותביאו את החיסון השלישי לאזרחי ישראל כבר עכשיו. תחסנו 2 מיליון אזרחים בימים הקרובים, 200 אלף ביום, עשינו את זה, זה אפשרי וזה עובד".

לסיום אמר ראש האופוזיציה כי כל יום שעובר מסכן את החיים והבריאות של אזרחי ישראל. "לכן אני אומר לממשלה, תפסיקו להתמהמה". 

ב-ynet פורסם הערב כי בשיחותיו נתניהו התעדכן במצב החיסונים וקצב אספקתם לנוכח התפרצות זן הדלתא בישראל. עוד פורסם כי השיחות שקיים היו ללא ידיעת ראש הממשלה נפתלי בנט.

הערב פרסמנו כי קופות החולים עודכנו היום על ידי משרד הבריאות כי ב-1 באוגוסט כל בני ה-18 ומעלה שיגיעו לקבל מנת חיסון ראשונה - יקבלו את החיסון של חברת מודרנה. במסמך נכתב כי עד להודעה חדשה, חיסוני פייזר יוענקו רק לאלה שכבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה או לגילי 18-12.