עמית סגל: מתפתחת איבה בין בנט לשיקלי

הפרשן הפוליטי טוען בטורו השבועי כי היחסים בין ראש הממשלה לחבר מפלגתו הסורר עלו על שרטון: "כל אחד מהם רואה בשני כמעט בוגד" | בנוסף, מסביר סגל מדוע התנגד שיקלי לחוק איחוד משפחות על אף שהצהיר שיצביע ההיפך

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/21 09:20 כט בתמוז התשפא

עמית סגל: מתפתחת איבה בין בנט לשיקלי
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

"בשלוש בבוקר נשארו בחדר רק ראש הממשלה וחבר הכנסת עמיחי שיקלי", אומר בטורו השבועי שמתפרסם בידיעות אחרונות הפרשן הפוליטי עמית סגל. לטענתו, בנט אמר לחבר מפלגתו הסורר כי, "אתה תהיה סתם בלון פורח, אולי תתפטר? ממילא כשתוכרז פורש לא תוכל לעשות כלום". לדברי סגל, שיקלי השיב כי הוא דווקא מרגיש יעיל והבהיר כי הוא נוטה לתמוך בחוק לאיחוד משפחות, למרות שבסופו של דבר התנגד לו.

"הערב התחיל בהצבעה על החוק", סיפר שיקלי לסגל, "ואמרתי חמש פעמים שאני מתכוון להצביע בעד. אבל אז הוכרזה ההצבעה כאי אמון, וזה סיבך את העניין, כי בממשלה הזו אין לי אמון. אבל זה מילא. לוקחים סוגיה עם חשיבות לאומית שבימים כתיקונם היו דנים בה חודש, ובתוך אשמורת אחת החוק הולך ונחתך, הולך ומתכרסם. יש פגישה עם מרצ? ההארכה יורדת לחצי שנה בלבד. מה זה אומר? שבינואר יהיה עוד לילה כזה, ועוד כרסום. ואז מגיעה עם פגישה עם רע"מ ופתאום יש היתרים לאזרוח של אלפים".

סגל הוסיף ואמר כי יש חברי כנסת שנהנים להיות לשון מאזניים: "יש כאלה שעשו מזה קריירה, אחד אפילו הפך בזכות זה לראש ממשלה ממש לא מזמן", אך לטענת שיקלי הוא סובל מהמצב הזה: "מאד קיוויתי שזה לא יהיה עליי, אבל לפנות בוקר התברר שזה רק עליי".

סגל

סגלצילום: Hadas Parush/Flash90

בשש וחמישה בבוקר, רגע לפני ההצבעה הגורלית, הודיע שיקלי לשרת הפנים איילת שקד כי הוא החליט להתנגד והסביר: השאלה היא לא החוק הזה, אלא  'קואליציה או אופוזיציה'. ואני באופוזיציה.

סגל הקשה עליו ואמר כי הוא עצמו תמך בהקמת ממשלה של נתניהו עם רע"מ: "החמאת לעבאס על הפרגמטיות והתפנית שלו. הרי יכולת למצוא את עצמך כלשון מאזניים במצב הפוך: כשממשלת נתניהו־עבאס מבקשת להעביר את החוק, ואופוזיציית לפיד־סער־מרצ מתנגדת".

"אני נגד לטרוק לו את הדלת", השיב שקלי, "ולא חזרתי בי ממה שאמרתי עליו. אבל עבאס זה לא כל רע"מ, ורע"מ היא לא כל הבעיה. אני נגד כל הפורום הזה: נגד מוסי רז, וגבי לסקי. חוץ מזה, לתת להם את ועדת הפנים? חשבתי שיסתפקו בתקציבים ובענייני שיכון, למשל".

בשבועות הקרובים, עוד לפני ההצבעה על התקציב, תנסה הקואליציה להכריז על שיקלי כפורש. זה יהיה מאבק מר, טוען סגל כאשר מצד אחד, שקלי לא קיבל תמורה על הצבעתו, להפך. לו נשאר בקואליציה יכול היה לקבל תפקיד שר. מצד שני, בהצבעות המכריעות תמך בהפלת הממשלה. לפי הפרשן הפוליטי בין שיקלי ובנט, למרות המחמאות ההדדיות המנומסות, מתפתחת איבה. כל אחד מהם רואה בשני כמעט בוגד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן