לתשומת לב אנשי הקבע ונשותיהם: צה"ל יוזם תוכנית חדשה שתאפשר יותר זמן איכות למשפחה

אנשי הקבע שהגיעו מאוחר ביום שישי ויצאו עם שחר ביום ראשון צפויים לשמוח מהתוכנית החדשה שהציגו בצה"ל: ביטול ראיונות ומבחני כושר ביום שישי, התחלת יום העבודה ב-10:00 לטובת פיזור הילדים ומתן חופשה של שבועיים בין תפקידים כדי לתת יותר זמן איכות למשפחות הקבע

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/17 11:42 כב באב התשעז

לתשומת לב אנשי הקבע ונשותיהם: צה"ל יוזם תוכנית חדשה שתאפשר יותר זמן איכות למשפחה
איזנקוט בטקס סיוםקורס קצינים, צילום: דובר צה"ל

אגף כוח האדם בשיתוף הזרועות השונות הוביל בשנה החולפת עבודת מטה משמעותית, שבמסגרתה נבחנו התרבות הארגונית ומעטפת ההטבות הקיימת עבור משפחות המפקדים הלוחמים בצה"ל. כך פירסם היום ניצן צור ממערכת אתר צה"ל. 

סא"ל קרן זר אביב, ראש ענף תנאי שירות באכ"א הסבירה כי בעקבות סקרים ומפגשים מעמיקים, גובשה תכנית שמטרתה תמיכה במשפחות המפקדים הלוחמים וחיבורן למערכת הצבאית. "מרכיב משמעותי בתכנית החדשה הוא הקמת מרכז לשירות המפקדים הלוחמים ובני משפחותיהם, אשר עתיד לקום במחלקת מופת בחודשים הקרובים" אמרה סא"ל זר אביב.

עוד הודגש על ידי רע"ן ת"ש באכ"א כי "המרכז יהווה כתובת ייעודית בעבור המפקדים הלוחמים ובני משפחותיהם בכל הקשור למיצוי זכויותיהם בתחומי השכר ותנאי השירות, מכון הקבע, פרסום מידע רלוונטי, וכן כתובת זמינה בכל שאלה ובקשה. בשונה ממוקדים אחרים, אליהם ניתן לפנות לשאול שאלות, 'מוקד המפקד הלוחם' גם ייזום את הקשר עם המשפחות ועם המפקדים, ויוודא שהם אכן מממשים את זכויותיהם".

התכנית כוללת צעדים נוספים שנועדו להקל על השילוב בין הקריירה הצבאית וחיי המשפחה, כגון: איסור קיום של בחני כושר וריאיונות בימי שישי למפקדים לוחמים, מתן חופשה של שבועיים במעבר בין תפקידים והתחלת יום העבודה בימי ראשון בשעה 10:00, לטובת פיזור הילדים במסגרות השונות. "צעדים אלו גובשו בין היתר בעקבות שיחות שקיימו בני משפחותיהם של מפקדי קבע עם ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז", מסבירה סא"ל זר אביב.

באכ"א אומרים כי התכנית והמוקד צפויים לצאת לפועל בתחילת השנה הבאה, ולתת מענה למפקדים מרמת מפקדי פלוגות ועד מפקדי אוגדות סדירות, אשר במסגרת תפקידם נמצאים זמן ממושך הרחק מהבית ונדרשים לזמינות גבוהה במיוחד. "מפקדים אלו הם שדרת הפיקוד המרכזית של צה"ל", מסבירה סא"ל זר אביב, "ולכן, קיימת ההבנה שיש צורך לתמוך במשפחותיהם בצורה קצת שונה שתתאים לצורכיהם".

"התכנית היא בשורה של ממש בעבור משפחות אלו", מכריזה בגאווה סא"ל זר אביב. "יש אילוצים שבמסגרת תפקידם הקרבי של המפקדים לעולם לא ישתנו, כמו לחזור הביתה בכל יום. יש לנו עוד כיוונים לפתח, אבל לשמחתי הצלחנו לשפר במסגרת העבודה דברים קטנים בתרבות הארגונית שמשפיעים מאוד על חיי המשפחה".