הממשלה אישרה: 40 מיליון שקל ליהודה ושומרון

התקציב מיועד לצורכי ביטחון ולהקמת תחנות עזרה ראשונה באזור. לשכת רה"מ הכחישה קשר לפגישת הרבנים: "מדובר בהצעה שעוברת כל שנה לקראת סוף שנת התקציב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/17 15:03 ט בטבת התשעח

הממשלה אישרה: 40 מיליון שקל ליהודה ושומרון
בניה ביהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

שרי הממשלה אישרו היום (ד') העברה של 40 מיליון שקלים לרשויות מקומיות ביהודה ושומרון. לפי הצעת ההחלטה, הסכומים יוקצו למענק ביטחוני חד פעמי בהיקף של 34 מיליון שקלים וחצי, שיחולקו על ידי משרד הפנים בהתאם לקריטריונים שייקבעו על ידו. חמישה מיליון שקלים וחצי נוספים יוקצו לתחנות עזרה ראשונה באזור.

בהסבר להצעה, נכתב כי "היישובים היהודיים ביהודה ושומרון חווים זה שנים רבות מציאות ביטחונית ייחודית על בסיס יום-יומי. גם בשנת 2017 מציאות זו כוללת פיגועי טרור ופעולות המקשות על שגרת החיים באזור ומטילה על הרשויות הוצאות מיוחדות".

בלשכת ראש הממשלה הכחישו כי קיים קשר בין ההחלטה להעביר את התקציב למפגש עם רבני הציונות הדתית אתמול. "אין קשר בין הצעת ההחלטה לפגישה עם הרבנים. הנושא כלל לא עלה בפגישה. מדובר בהצעה שעוברת כל שנה לקראת סוף שנת התקציב. בשנה שעברה עלתה ההצעה גם כן בסוף השנה.

"בחודש האחרון גובשה ההצעה והיא עוברת היום כדי שתספיק לעבור בוועדת הכספים עוד השנה. התקציב מיועד להוצאות הנובעות מהמצב הביטחוני ביהודה ושומרון וכן תקצוב תחנות הזנקה של עזרה ראשונה".

אמש פורסם כי ראש הממשלה זימן אליו לשיחה כמה רבנים בכירים בציונות הדתית, כמו הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב מדן, הרב אלי סדן, הרב דוד סתיו והרב נריה. בהודעה שיצאה מטעם לשכת נתניהו נמסר כי הרבנים הביעו בו תמיכה גדולה.

במפגש אמר נתניהו: "יש פה מאמץ פוליטי באמצעות הפגנות ודברים אחרים להפיל את הממשלה הלאומית בראשותנו שדואגת לארץ ישראל ונאבקת למענה. לכן ההתייצבות שלכם מאוד חשובה ואני רוצה להביע את הערכתי".