אבל בספארי: השימפנזה המבוגרת ביותר הלכה לעולמה

שושי, השימפנזה המבוגרת ביותר שהייתה בגן החיות ברמת גן, הלכה לעולמה כשהיא מוקפת בחבריה השימפנזים ואוחזת בידה כדור | "השימפנזה האינטליגנטית ביותר שיצא לנו לפגוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/24 14:26 ל בניסן התשפד

אבל בספארי: השימפנזה המבוגרת ביותר הלכה לעולמה
שושי, השימפנזה המבוגרת ביותר בספארי , צילום: מור כדורי דוברות ספארי

הספארי ברמת גן הרכין את ראשו בשבוע שעבר כששושי, השימפנזה המבוגרת ביותר, נשמתה את נשימתה האחרונה. שושי הייתה בת 60 כשאחזה בידה כדור ונשמה את נשימתה האחרונה, סביבה חבריה שחלקו לה כבוד אחרון.

בגיל 60: השימפנזה שושי הלכה לעולמה

שושי הגיעה לישראל מגן החיות בהולנד לפני כ-40 שנה. העובדה ששושי לא נשארה עם אמה פרק זמן מספק כדי לרכוש את הכלים הנחוצים לה כדי להסתדר בטבע באה לידי ביטוי בגידול הצאצאים - שושי לא ידעה כיצד לטפל בגורים ולא הראתה נכונות לעשות זאת בשתי ההמלטות היחידות שלה. ניסיונות המטפלים לסייע לה על ידי המחשה של איך אוחזים גור ואיך מניקים אותו עלו בתוהו. הם אפילו הציגו לה סרטים של טיפול הורי אצל שימפנזים, אבל ללא הועיל.

השימפנזה שושי

השימפנזה שושי צילום: ספארי

בספארי מספרים על שושי שהייתה "השימפנזה האינטליגנטית ביותר שיצא לנו לפגוש. שושי שלנו שימשה כשגרירה נאמנה של בני מינה מאחר והצליחה להעביר את הרגישות והיכולות של בעל החיים המופלא הזה למבקרים הרבים, ונתנה לנו הצצה לעולמם המופלא של השימפנזים. המטפלים וכל צוות הספארי כואבים וכבר מתגעגעים. נזכרים בשושי בעיקר עם חיוך כי הייתה כה חכמה וטובה ובחייה הארוכים הצליחה ללמד אותנו כמה דברים חשובים".