בני עקיבא החליטה: "לא לקיים מדורות השנה"

בהודעה המזכ"ל נכתב כי לאור תנאי מזג האוויר הקיצוני, הוחלט לבטל את כל המדורות בסניפי התנועה: "מבקש לציין את ל"ג בעומר בכל פעולה חינוכית אשר אינה כוללת מדורה". בשומרון: גל ביטולי מדורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/18 16:55 יז באייר התשעח

בני עקיבא החליטה: "לא לקיים מדורות השנה"
מדורת ל"ג בעומר, צילום: פלאש 90

תנועת הנוער בני עקיבא הצטרפה גם היא לגל ביטולי המדורות שתוכננו להתקיים הערב (ד') לכבוד ל"ג בעומר, זאת בשל מזג האוויר הקיצוני והאזהרות מפני התפשטות גל שריפות.

בהודעה שפרסם מזכ"ל התנועה, יאיר שחל, נכתב: "לאור תנאי מזג האוויר הקיצוני וההנחיות המפורטות של נציבות הכבאות הראשית, המאפשרות לקיים מדורות אך ורק בתנאים מגבילים ביותר ולאור הימים הקשים אשר עבר עם ישראל והחברה הישראלית כולה בשבוע האחרון - אנו נחמיר השנה עוד יותר בנוגע למדורות ל"ג בעומר.

"תנועת בני עקיבא מורה לקומונריות וחברי כל הצוותים בתנועה שלא לקיים השנה את מדורות 
ל"ג בעומר בסניפים בדרך שבה נהגנו ונערכנו אליהם בכל שנה ושנה. אני מבקש מכולכם לציין בסניפים את יום ל"ג בעומר, יום התגלות תורת הסוד ופטירתו של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל, סיום ימי האבל על מות תלמידי רבינו הגדול רבי עקיבא, בלימוד שמחה שירה ובכל פעולה חינוכית אשר אינה כוללת מדורה. את העצים למדורה אותם אספתם באהבה נדליק כשתנאי מזג האוויר יאפשרו".

שחל ציין כי "במקומות בהם גורמי הביטחון המקומיים יעבירו הנחיות כתובות לגבי מקום ואופן ההדלקה המאושרת יפעלו הסניפים על פי ההנחיות המקומיות. הדלקת המדורה מותנת בקבלת אישור ועד ההורים הסניפי או הוועדה האחראית בקהילה או ביישוב על הנושא".

גם בכמה יישובים בשומרון הודיעו על איסור גורף של הדלקת מדורות. בין היתר הכריזו היישובים נופים, קריית נטפים, ברקן, ריחן, הר ברכה, טל מנשה ועינב על ביטול מדורות הערב, והמליצו על קיום פעילות חברתית חלופית.

המועצה האזורית שומרון העבירה לתושבים הנחיות מפורטות לגבי גודל המדורות המותר, והעבירה המלצה להסתפק במדורה אחת בכל יישוב. הרבש"צים הונחו לסייר ביישובים ולמנוע הצתה מרובה של מדורות, בשל החשש להתלקחות שריפה.

בתוך כך, המועצה האזורית שומרון פרסמה נתונים אודות מערך כיבוי האש, לפיהם מספר מתנדבי כיבוי האש בשומרון הוא הגבוה ביותר בארץ ביחס לגודל האוכלוסייה. על פי נתוני המועצה, 25% ממתנדבי האש בישראל הם מהשומרון - פי 25 מיחסם באוכלוסייה - ו-60% ממתנדבי האש הם מיו"ש. בכל רחבי הארץ ישנם בסה"כ כאלף מתנדבי כיבוי אש, מתוכם 250 מהשומרון, ו-600 מיו"ש.

"מתנדבי השומרון ערוכים לסייע בשומרון ובכל רחבי הארץ", אמר טפסר שיקו בר דב באירוע חנוכת כבאית ביישוב פדואל בשומרון. 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ביקש מהתושבים להישמע להוראות כיבוי האש ואגף הביטחון במועצה, ואמר: "אנחנו שמחים שהתושבים שלנו עומדים בחזית גם בתחום כיבוי האש, התברכנו באוכלוסייה תורמת שנושא ההתנדבות בראש מעייניה. עם זאת היום אנחנו מבקשים מההורים לא להיות שאננים, לוודא שהילדים מבעירים אש אך ורק בנוכחות מבוגר. יש לצמצם את מספר השריפות למינימום ואף להסתפק במדורה אחת ליישוב".