אסור להדליק מדורות בל"ג בעומר? ההוראה שלא ניתנה על ידי השר אלקין

בצילום שרץ ברשת נראה שהשר להגנת הסביבה הורה כביכול לאסור קיום מדורות ברחבי הארץ בשל החשש משריפות, אלא שמתברר כי מדובר בזיוף. ממשרדו נמסר: "הסמכות לאסור על קיום מדורה היא של כוחות ההצלה"

חדשות כיפה דויד ליבנה 02/05/18 11:28 יז באייר התשעח

אסור להדליק מדורות בל"ג בעומר? ההוראה שלא ניתנה על ידי השר אלקין
זאב אלקין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

החשש מפני התפרצות גל שריפות, בעקבות השילוב של הדלקת מדורות ל"ג בעומר ומזג האוויר השרבי, הביא היום (ג') כמה רשויות מקומיות להכריז על איסור קיום מדורות בשטחיהן. מי שנראה שלקח את הנושא צעד קדימה הוא השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, שחתם כביכול על הוראת שעה לאיסור הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ. 

בצילום שהופץ ברשתות החברתיות נראה צילום מסך ממסמך שעליו חתם אלקין כביכול, ובו נכתב: "אני, השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, מוציא הוראת שעה לאסור קיום מדורות בכל רחבי המדינה בשל תנאי מזג האוויר הקשים הצפויים לשרור באזור והסכנה לשריפות וזיהום האוויר הצפוי בעקבותן".

התמונה שהופצה הינה כביכול צילום מסך מהתכנית "אורלי וגיא" בערוץ עשר. אלא שמתברר כי מדובר בלא אחרת מאשר "פייק ניוז", וכלל אין בסמכותו של השר אלקין לאסור קיום מדורות.

ההודעה המזויפת בשמו של אלקין

ההודעה המזויפת בשמו של אלקיןצילום: צילום מסך

במשרד להגנת הסביבה אמרו כי "על רקע פרסומים שגויים שונים, המשרד מדגיש כי הסמכות לאסור על קיום אירוע מדורה בשל חשש לשריפות בלתי מבוקרות היא של כוחות ההצלה והרשות הארצית לכבאות והצלה בראשם, וכן רשויות מקומיות בתחומן. המשרד מצר על כך שהופצה ברשתות החברתיות הודעה לציבור ממנה משתמע אחרת. הודעה זו לא נכתבה על ידי המשרד ולא הופצה על ידו.

"יחד עם זאת, המשרד להגנת הסביבה מבהיר כי לאור תנאי מזג האוויר השוררים כיום וההיבטים הבריאותיים של זיהום האוויר ממדורות ל"ג בעומר, מומלץ לציבור לקיים פעילות סביבתית אלטרנטיבית אחרת. אך אם לא, במידה ואין איסור מפורש של הרשויות הרלוונטיות, מומלץ לחגוג בחברותא, במדורות קטנות עם זמן בעירה קצר ולהישמע להוראות כוחות כיבוי והצלה".