עולות בחגים: 25 תלמידות נעל"ה ממדינות רבות נקלטו באולפנת בני עקיבא אמנה

חרף גל הקורונה הרביעי, 25 תלמידות נעל"ה באולפנת בני עקיבא אמנה ממספר רב של מדינות הגיעו בימים האחרונים לארץ. התלמידות נכנסו לבידוד כנדרש מנכנסים לחו"ל, במתחם הפנימייה באולפנה והצוות דואג להם כל העת גם במהלך כיפור וחג הסוכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/21 21:32 ח בתשרי התשפב

עולות בחגים: 25 תלמידות נעל"ה ממדינות רבות נקלטו באולפנת בני עקיבא אמנה
התלמידות שעלו ארצה, צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

מגפת הקורונה לא עוצרת את העשייה החינוכית עם יהדות התפוצות. לאולפנת בני עקיבא אמנה בכפר סבא הגיעו בימים האחרונים 25 תלמידות נעל"ה ממספר רב של מדינות, ביניהם: ארצות הברית, בריטניה, צרפת, קרואטיה, אוסטרליה, ארגנטינה ואפילו הונג קונג.

התלמידות נדרשות למספר ימי בידוד על פי הנחיות משרד הבריאות כך שאת הצום במהלך יום הכיפורים כולן יעבירו בבידוד וחלקן אף את חג הסוכות. האולפנה נערכה בשבועות האחרונים באופן מיוחד לקבלת התלמידות. "יש לנו כבר ניסיון משנה שעברה, אבל אין ספק שהשנה עם תקופת החגים זה מאתגר אף יותר. צוות האולפנה מלווה את התלמידות לאורך כל השהות וביום כיפור תהיה תפילה בחצר שהתלמידות יוכלו להשתתף ולשמוע מהחדרים", מספרת מנהלת התוכנית באולפנה רותי בינס.

לאחר שיצאו מבידוד יתחילו התלמידות בלימודים הפרונטליים, כאשר אף טרם הנחיתה בארץ נערכו שיחות היכרות ושיעורים בזום כדי לנצל את הזמן בצורה מיטבית "אין ספק שהטכנולוגיה מאפשרת לנו להיות בקשר יותר מבעבר", מדגישה בינס.

לאחר חג הסוכות יגיעו עשרות תלמידות נוספות וסך הכול במסלול נעל"ה, נוער עולה לפני הורים, באולפנה לומדות כמעט 90 בנות ממעל ל20 מדינות ברחבי הגלובוס. ראש האולפנה הרב יוסי כהנא אמר: "אני גאה בצוות האולפנה ובפרט בצוות נעל"ה על ההתגייסות חרף המורכבות הגדולה כדי לאפשר את קליטת התלמידות. אני מאחל הצלחה רבה לתלמידות בקליטה קלה בארץ ובמהלך שנת הלימודים".