ארגון נפגעי הטרור לח"כים: אל תצביעו בעד חוק הקיזוז

לקראת ההצבעה על החוק שיקזז מתקציב הרש"פ כספים שמועברים למחבלים, קרא יו"ר "אלמגור" להתנגד להצעה, שמסמיכה את הקבינט לעצור את הניכוי. "יהיה חוק אבל הוא יהיה צחוק", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/18 16:08 כב באייר התשעח

ארגון נפגעי הטרור לח"כים: אל תצביעו בעד חוק הקיזוז
תמיכה במחבלים ברשות הפלסטינית, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

החוק שמבקש לקזז מהתקציב שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית את הסכום שמשולם על ידה למחבלים ולמשפחותיהם יעלה היום (ב') לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לכאורה מדובר בחוק שזוכה לתמיכה רחבה, אלא שדווקא בארגון נפגעי בטרור "אלמגור" יצאו נגדו ואף קראו לחברי הכנסת שלא להצביע בעדו.  

בפנייה לחברי הכנסת כתב יו"ר הארגון, מאיר אינדור: "אל תצביעו היום בעד החוק לקיזוז המשכורות מהרש"פ שמביא משרד הביטחון. הביאו להצבעה את החוק של ח"כ שטרן וח"כ דיכטר. בחוק של השניים, הממשלה חייבת לקזז כל שקל שמעבירה הרש"פ למחבלים בכלא ולבני משפחותיהם. בחוק של ליברמן ואנשיו יהיה חוק, אבל הוא יהיה צחוק. הקבינט יחליט מתי ליישם אותו".

לדבריו, "ה'עז' הוכנסה על ידי גורמי משפט במנהל האזרחי. ליברמן מובל על ידי המנהל האזרחי שמעוניין להחזיק את הקלפים ביחסים עם הפלסטינים בידיו, בלי התערבות של הפרלמנט, בעוד אנו מעוניינים בחוק סוברני של הכנסת, שיאפשר לממשלה להדוף לחצים מחוץ ומבית ולומר שלאחר שהכנסת אמרה את דברה, אין לממשלה ברירה, אלא למלא את החוק כלשונו. בדיוק כפי שנעשה בארה"ב בחוק אמרסון".

ב"אלמגור" אומרים ש"גורמים בישראל ביתנו עוסקים בהונאת המשפחות השכולות. מאז הבחירות מגייסים אותם לתמיכה במפלגה בהבטחות שווא לעונש מוות. גורלו של החוק לקיזוז המשכורות המוגש כעת, יהיה בדיוק כמו חוק 'עונש מוות' של ישראל ביתנו. הרבה הצהרות והמשך המצב הקיים.

"כמה חרפה יש בתרגילי ההשהיה. בעוד בארה"ב כבר עבר חוק כזה במקביל בשני בתי הקונגרס, בישראל מנסים לטרפד את החוק המקורי עם חוקי ספין".

לפני כשנה יזם ח"כ אלעזר שטרן הצעת חוק שאליה רתם ח"כים נוספים, כמו בצלאל סמוטריץ', אבי דיכטר, משה גפני, איל בן ראובן ועוד. הצעת החוק נועדה לקזז באופן שנתי מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית את השכר שהיא משלמת למחבלים ובני משפחותיהם.

הצעתו של שטרן עברה בקריאה טרומית לפני מספר חודשים, אך מאז לא קודמה מסיבות שונות. לבסוף, לפני כחודשיים אושרה הצעת חוק דומה, שיזם שר הביטחון אביגדור ליברמן, כהצעה ממשלתית ובהמשך היא הוכנה לקריאה ראשונה.

ביוזמתו של ליברמן הוכנסו כמה שינויים ביחס להצעת ח"כ שטרן, ובראשן קיזוז שכר מחבלים על בסיס חודשי וכן מתן סמכות לקבינט הביטחוני-מדיני לעצור את הניכוי.