משרד הביטחון חושף : מיליוני שקלים לרוצחי משפחת סלומון והנקין

12.6 מיליון שקלים, זה הסכום שישתכר רוצחו של הרב איתמר בן גל עד שיגיע לגיל 80. סכומים דומים ירוויחו מחבלים נוספים שרצחו יהודים. משרד הביטחון חשף את הנתונים לקראת ההצבעה על חוק 'קיזוז משכורות מחבלים'

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/05/18 16:23 כא באייר התשעח

משרד הביטחון חושף : מיליוני שקלים לרוצחי משפחת סלומון והנקין
הפגנה להשבת גופות מחבלים, צילום: וויסאם השלמון פלאש 90

יממה לפני שחוק 'קיזוז משכורות מחבלים' צפוי לעלות להצבעה בכנסת, פרסם היום (ראשון) משרד הביטחון את גובה המשכורות שמקבלים מחבלים מהרשות הפלסטינית ולפי החישובים עתידים לקבל רוצחי בני משפחת סלומון, בני הזוג הנקין ואחרים, מילוני שקלים עד ליומם האחרון.

עומר אבו ג'לאל (19), שנאשם ברצח בני משפחת סלומון הי"ד לפני כשנה בנווה צוף צפוי לקבל עד גיל 80 סכום של 12 מיליון שקלים.

חברי החוליה שרצחה את נעמה ואיתם הנקין הי"ד לפני כשלוש שנים, כארם פאתחי לוטפי ראזק (23), זיד זיאד עמר (29) ויחיא חאג' מחמד (27), יקבלו מהרשות הפלסטינית במצטבר עד שיגיעו לגבורות 11.3, 10.05 ו-10.08 מיליוני שקלים בהתאמה.

עבד אלחכים עאסי (19), שנאשם ברצח הרב איתמר בן גל הי"ד ואשר נעצר לפני כחודש ימים, עתיד להשתכר בסכום של 12.6 מיליון שקלים עד שיגיע לגיל זקנה. אחמד נאסר ג'ראר. רוצחו של הרב רזיאל שבח הי"ד מחוות גלעד, אמנם נהרג במהלך ניסיון לכידתו, אך משפחתו תקבל קצבה בגובה אלפי שקלים מדי חודש וללא הגבלת זמן.

לא קיבל גיבוי. השר ליברמן

לא קיבל גיבוי. השר ליברמןצילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

יש לציין כי בשל מאסרם הממושך כל הרוצחים שצוינו יהיו זכאים, אם ישוחררו, לתפקיד בדרגת שר או לחלופין אלוף. במידה וישתחררו בטרם עת או במידה וימצאו את מותם, יהיו זכאים הם או משפחתם להמשיך לקבל שכר ללא הגבלת זמן.

"אני קורא לכל חברי הכנסת להצטרף אלינו, להצביע בעד החוק ולשים סוף לתיאטרון האבסורד הזה", אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן שציין כי "כל שקל שיועבר לרוצחים, יקוזז מכספי המסים של הרשות. נפסיק לממן את הטרור".

במסגרת הצעת החוק שגיבש משרד הביטחון ומשרד המשפטים בהנחיית השר ליברמן, יוזמה שהונחה על שולחן הכנסת לראשונה על ידי ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, כל המשכורות שמשלמת הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם יקוזזו מתקציבה ויועברו לקרן מיוחדת לפיצוי נפגעי טרור וכן למימון פרויקטים בתחום המאבק בטרור ובמימון טרור. על פי ההערכות משלמת הרשות למחבלים ולבני משפחותיהם למעלה ממיליארד שקלים בכל שנה.