ח"כ שטרן על העברת כספים למחבלים: "לא על חשבוננו!"

חבר יש עתיד התייחס להצעת החוק הממשלתית, שהגיעה כהמשך ליוזמה פרטית שלו, ואמר ל'כיפה' כי הוא מתכוון לתמוך בה, "המציאות שבה ישראל מעבירה כספים לרשות הפלסטינית וזו מממנת משפחות טרור מעודדת את הטרוריסט הבא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/05/18 14:31 כב באייר התשעח

ח"כ שטרן על העברת כספים למחבלים: "לא על חשבוננו!"
ח"כ אלעזר שטרן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

הצעת חוק קיזוז שכר מחבלים, צפויה לעלות היום (שני) לקריאה ראשונה בכנסת ואף לעבור, מאחר וגם ח"כים מהאופוזיציה מתכוונים להצביע בעדה. ביניהם מי שהעלה לראשונה את הנושא על שולחן המליאה, ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד.

"המציאות שבה ממשלת ישראל מעבירה כספים לרשות הפלסטינית וזו מממנת משפחות טרור ולמעשה מעודדת בכך את הטרוריסט הבא, היא מציאות שחייבים לשים לה סוף מהר ככל האפשר", אמר שטרן לקראת ההצבעה היום.

לפני כשנה הוא יזם הצעת חוק, ורתם אליה חברי כנסת נוספים כמו בצלאל סמוטריץ', אבי דיכטר, משה גפני, איל בן ראובן ועוד, שנועדה לקזז מאופן שנתי מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית את השכר שהיא משלמת למחבלים ובני משפחותיהם.

הצעתו של שטרן עברה בקריאה טרומית לפני מספר חודשים, אך מאז לא קודמה מסיבות שונות. לבסוף, לפני כחודשיים אושרה הצעת חוק דומה, שיזם שר הביטחון אביגדור ליברמן, כהצעה ממשלתית ובהמשך היא הוכנה לקריאה ראשונה.

שר הבטחון אביגדור ליברמן

שר הבטחון אביגדור ליברמןצילום: מרים אלסטר פלאש 90

אתמול פרסם משרד הביטחון את גובה התשלומים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים שהורשעו ברצח יהודים ומרצים עונשי מאסר בישראל. עומר אבו ג'לאל (19), שרצח את בני משפחת סלומון הי"ד לפני כשנה בנווה צוף, צפוי לקבל עד גיל 80 סכום של כ-12 מיליון שקלים.

חברי החוליה שרצחה את נעמה ואיתם הנקין הי"ד לפני כשלוש שנים, כארם פאתחי לוטפי ראזק (23), זיד זיאד עמר (29) ויחיא חאג' מחמד (27), יקבלו מהרשות הפלסטינית במצטבר עד שיגיעו לגבורות 11.3, 10.05 ו-10.08 מיליוני שקלים בהתאמה.

ביוזמתו של ליברמן, "הצעת חוק לניכוי כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל", הוכנסו מספר שינויים ביחס להצעת ח"כ שטרן ובראשן, קיזוז שכר מחבלים על בסיס חודשי וכן מתן סמכות לקבינט הביטחוני-מדיני לעצור את הניכוי.

"עם זאת קובע הסעיף", נכתב בדברי ההסבר להצעה של שר הביטחון, "כי ועדת השרים תהיה רשאית, מטעמים מיוחדים של ביטחון לאומי ויחסי חוץ של המדינה, להחליט שלא לנכות את הסכומים שנמצאו בדוח שר הביטחון, כולם או חלקם, או להחליט על הקפאה זמנית של העברת הכספים לרשות הפלסטינית".

למרות זאת, חבר יש עתיד יתמוך ביוזמה ויצביע בעדה במליאת הכנסת, "הגשתי את הצעת החוק לקיזוז כספי משכורות המחבלים מהרשות הפלסטינית לפני למעלה מ-9 חודשים. אני מקווה שנשלים את תהליך החקיקה הזה בהקדם האפשרי. אם הרשות הפלסטינית רוצה להמשיך לשלם למחבלים, לא על חשבוננו!".