איך לגרום לילד עקשן לנעול נעליים?

פעמים רבות הילדים שלנו מתעקשים לא לנעול נעליים בבוקר, בדיוק כשכולנו לחוצים לצאת לגנים ולעבודה. במקום להיכנס למאבק ממושך עם הילד שיגרום לבכי וצרחות, יש כמה דרכים להתמודד עם הסיטואציה

חדשות כיפה עפרה מוק 22/03/23 16:29 כט באדר התשפג

איך לגרום לילד עקשן לנעול נעליים?
צילום: shutterstock

הרבה פעמים ילדים מתעקשים על דברים שונים, והחוכמה היא לא להפוך את זה למאבק. ברור שאנחנו רוצים שהילדים יקשיבו לנו, אבל אם אנחנו נכנסים עם הילדים למאבק בלתי נגמר שבו אנחנו מתעקשים שינעלו והם מתעקשים שלא, זה הופך להיות עקרוני אצל הילד ואנחנו הופכים את הבוקר ללחוץ ועצבני או מורחים את הזמן הרבה יותר ממה שתכננו.

מאבק עם הילד, ויכוח ובכי הופכים לסיטואציה ארוכה ומייגעת, שבה התוצאה יכולה להיות הפסד עבורנו, והתעקשות של הילד ללכת יחף. אז מה כן אפשר לעשות? צריך לגשת לאירוע בחוכמה, בסבלנות ובהומור, ויש כמה דרכים שבהן תוכלו לעשות זאת.

1. להפוך את האירוע למשחק או להצגה

אפשר לנסות להפוך את נעילת הנעליים למשחק או הצגה שמנהלים יחד עם הילד. למשל, להיכנס לחדר ולומר, "אוי, הנעל לא רוצה היום ללכת לגן", ואז עושים הצגה עם הנעל, ויחד עם הילד משכנעים אותה ללכת לגן. אפשר לשחק משחק שבו הנעל מתחבאת לנו ןאנחנו מנסים לחפש אותה יחד, ובסוף המשחק נועלים אותה. 

צילום: shutterstock

2. ליזום תחרות

ילדים אוהבים תחרויות והן יכולות להכניס אותם למצב רוח חיובי. אפשר ליזום תחרות שבה ההורה והילד הולכים לנעול נעליים, ורואים מי מסיים לנעול ראשון. כמובן שכדאי לתת לו לנצח, ואז להציע לו תחרות נוספת גם על הנעל השנייה.

צילום: shutterstock

3. לעשות "הפוך על הפוך"

אחד הדברים שמניעים ילדים הוא אפקט הדווקא. במקום להתעקש איתו לנעול נעליים, אפשר לבוא אליו מהכיוון ההפוך, ולהכריז, "היום לא נועלים נעליים" או "היום נועלים נעליים על הידיים". התוצאה שתקרה, ככל הנראה, היא שהילד ירצה לעשות את הפעולה ההפוכה ויסכים לנעול נעליים.

צילום: shutterstock

4. לדעת לשחרר

בסופו של דבר, כל הילדים מתעקשים על נעליים או על בגדים. כמובן שאנחנו רוצים שהם ילכו כמו שצריך, אבל אם יום אחד זה לא עובד, לא נורא. גם אם הילד ילך עם סנדלים בחורף או נעליים בקיץ, וזה יהיה קצת מוזר ומצחיק, לפעמים עדיף לנו לשחרר מאשר לפגוע באווירה ולגרום לילד להגיע לגן מתוסכל ועצבני. אפשר תמיד לשים לו את הנעליים בתיק ליתר ביטחון, אבל בסופו של דבר לפעמים כדאי פשוט לשחרר.

צילום: shutterstock

הכותבת היא פסיכותרפיסטית, מנחת הורים, יועצת חינוכית, מטפלת ומרצה.