לאן אתם יוצאים עם הילדים ביום הבחירות?

יום חופש נוסף מגיע לפתחנו, וכדי שלא תפספסו את ההזדמנות לטייל עם הילדים, הבאנו לכם כמה רעיונות מעניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/20 11:08 ו באדר התשפ

לאן אתם יוצאים עם הילדים ביום הבחירות?
משק עפאים, צילום: הילה שילוני

צפון

קניון שער הצפון

הפנינג בחירות לכל המשפחה ללא כל תשלום. היום יתחיל עם ההצגה "שמוליקיפוד" של תיאטרון הילדים הישראלי  המבוססת על ספר הילדים האהוב. ההצגה מיוצרת מיומנה, איילון נופר, משלבת שחקנים, רקדנים, מוסיקאים, אקרובטים ומוסיקה שתקפיץ את ההורים והילדים יחדיו.

 לאחר ההצגה הילדים וההורים יוכלו להכין ביחד מגוון יצירות לבחירה כמו צמידים מחוטי ניילון,  תעודות זהות אישיות וצמידים עם חרוזים בסדנת יצירה. היום יסתיים עם הקרנה חינמית כולל פופקורן של סרט האנימציה המדובב "לגו נינג'גו".

מתי: 12:00 ההצגה שמוליקיפוד, 15:30 – 13:30 סדנת יצירה לילדים והורים, 16:00 סרט מדובב: לגו נינג'גו.

מחיר: ללא תשלום. שדרות חיפה 30, קריית אתא.

שמוליקיפוד

שמוליקיפודצילום: קניון שער הצפון

 

 

מתחם חוצות המפרץ

הפנינג יום הבחירות  במסגרתו יתקיימו אירועים לכל המשפחה החל מהשעה 11:00 בבוקר יפתחו דוכני צמות ואיפור לילדות, מריחת לק, דוכני קעקועים,  סדנאות יצירה, הכנת תיאטרון בובות, לוליין על חישוק ומתנפחים.

בשעה 11:30  יתקיים "המופע של קוגמלו" להורים וילדיהם - מאסטר הילדים במופע צבעוני ומרהיב לכל המשפחה.

קוגומלו

קוגומלוצילום: אילן בשור

 

 

מרכז

פארק נאות קדומים

המבקרים בנאות קדומים בין שני מסלולים חווייתיים ומהנים שמלווים בשלטי הסבר וכתבי חידה:
מסלול קצר ונגיש (כ-1.5 ק"מ) המתאים למשפחות עם עגלות וילדים קטנים. הבוחרים במסלול זה יגלו ממה מייצרים לחמניות ומאפים אחרים, בבית הבד הם ינסו להניע את אבן המפרכה, במתקני המים ישאבו וידלו מים כמו פעם, ובטחנת הקמח הם יבינו איך גרעיני חיטה הופכים לקמח. במהלכו יבקרו בגינת ההצלה של הגן הבוטני ויוכלו להבחין במינים "אדומים" או בזנים נדירים של צמחים, בגורן ובשדות החיטה הירוקים. 

מסלול ארוך (כ-3.5 ק"מ) למיטיבי לכת, במהלכו המטיילים יבקרו ברובע מגורים קדום ויחשפו לשרידים עתיקים של בתי מגורים ובסמוך אליהם אזור תעשיה חקלאי עתיק ובו בית בד, גת של יין ומקווה טהרה. בהמשך המסלול יבקרו המטיילים בטחנת הקמח ויפעילו אותה כדי להבין איך גרעיני חיטה הופכים לקמח, בבריכת המים ובגלגל האנטיליה שם ישאבו וידלו מים ויישאו אותם על גבם – ממש כמו בעבר. המסלול ממשיך לאזורים מבודדים יותר בפארק שם הטבע והנופים מדברים בעד עצמם.

המסלולים מלווים בכתבי חידה לכל המשפחה עם חידות ומשימות הקשורות בחקלאות הקדומה, מתקני המים ועולם הצומח שהיוו חלק בלתי נפרד מעולמם של אבותינו. בנוסף יחכו לאורך המסלולים הפעלות מיוחדות הישר מהעבר. כל המשפחה יכולה להתנסות בהכנת תבלינים, בניה באדמה, תחרות שאיבת מים ועוד..


שעות פתיחה: 8:30-16:30, כניסה אחרונה ב-15:00

עלות: מבוגר – 20 ₪, ילד – 25 ₪.

נאות קדומים

נאות קדומיםצילום: עדן חלפה

 

מתחם אושילנד - כפר סבא

הפנינג מיוחד ליום הבחירות בו גם הילדים בוחרים. בכניסה למתחם תוקם עמדת קלפי בה הילדים יבחרו את ההצגה שהם רוצים לראות בסוף היום – עמי ותמי או עכברת העיר ועכברת הכפר. כדי להצטייד בתעודת זהות לקלפי הילדים יוכלו ליצור אותה בסדנת יצירה מיוחדת. צלם מקצועי יצלם אותם לתמונות פספורט לתעודות הזהות.ביום הבחירות יוכלו הילדים להיכנס ללא תשלום למתחם נינג'ה קידס. המתחם מורכב ממסלול בן 5 אתגרים המותאם לגילאי 5-12.

היכן: מתחם נינ'גה 11:00-14:00, ו16:00-19:00, פעילות בחירות- 11:00-14:00, הצגה נבחרת -13:00

 מחיר: ללא תשלום

אושילנד

אושילנדצילום: קבוצת חלומות

 

 

ירושלים

מוזיאון ידידי ישראל

הקהל הרחב מוזמן לבלות את בחירות מועד ג' בסיור מרתק, אל מסע אחורה בזמן, המספר את סיפורם המרגש של ידידי ישראל לדורותיהם, ולקשר המתחזק לאורך השנים בין עמים שונים ויהודים מסביב לעולם. כחלק מהסיפורים המוצגים במוזיאון יסופרו סיפורן גם של דמויות פוליטיות מן העבר שתמכו בעם היהודי, למשל הארי טרומן נשיאה ה-33 של ארה"ב (בתקופת ההכרזה על המדינה היהודית), סר וינסטון צ'רצ'יל שהיה ראש ממשלת אנגליה ועוד.

בנוסף, המבקרים יוכלו ליהנות מתערוכת מנהיגי ישראל, שמספרת את סיפור תקומת המדינה בראי 16 נשיאים וראשי ממשלת ישראל שהלכו לעולמם. כל אחד מהמייצגים מספר על עשייה שנעשתה בארצנו לצד המנהיג שנעשתה בתקופתו עם אימרה שלו.

ביום הבחירות יערך חידון נושא פרסים לכל המשפחה, על היסטוריית מדינת ישראל ומנהיגיה מכל הזמנים.

מוזיאון ידידי ישראל

מוזיאון ידידי ישראלצילום: אורן כהן

 

סיור תיאטרלי בשוק מחנה יהודה

חברת "יאללה באסטה"- סיורים קולינריים בשווקים, מוציאה סיור תיאטרלי לכל המשפחה. סיור מומחז משעשע, קליל ומרתק בעקבות הדמויות שחיו בשכונות: בשלניות השכונה יריבו מי מבשלת טוב יותר, ילדי עולים יסבירו איפה עדיף לגור, שדכנית חרדית תמצא לכל גפילטע את הגזר שלו, וקבצן ירושלמי יספר איך הוא מוציא כסף מעשירי העיר.

הסיור יעבור בסמטאות השוק המלאות באווירת יום הבוחר המרגשת, ועמוסות בדוכני רימונים, תפוחים ותמרים ובשכונת נחלאות נחזה בסוכות יפהפיות מעוצבות, ואף נעבור במקום בו צולם הסרט "אושפיזין".

מתי: יום שלישי ,2.3.20, בשעה 10:00 ובשעה 13:00.

מחיר: 60 ₪ לאדם. הסיור בהרשמה מראש, מלווה על ידי שחקנית והוא כולל טעימות.

 

קניון הדר

קניון הדר ירושלים מקיים ביום הבחירות הפנינג ענק לכל המשפחה. בתכנית: מתחם לגו ענק לילדים שיציע הרכבות לגו בכל הגדלים, בליווי מדריכים ודוכני הפעלה, בין השעות 11:00-18:00.

 

דרום

משק עפאים לחקלאות בת-קיימא - עידן

הדיי עפאים חזר לאחרונה לערבה ואחרי שנתיים פתח מחדש את משק עפאים לחקלאות בת-קיימא. הסיור נערך בדיר העיזים האורגני ובלול מטילות החופש הסמוך לו. בסיור מוצג עדר העזים שהגיע מהאלפים ומדרום ספרד אל הערבה ומסופר על תנאי הגידול הייחודיים הקיימים במשק, על מעגל המזון המקומי שפיתחו ועל השילוב של טכנולוגיה מתקדמת עם עקרונות הקיימות והשמירה על הסביבה. לאחר מכן הסיור ממשיך אל התרנגולות המטילות ביצים אורגניות בלול רחב ידיים בו ניתן לראות כיצד אוספים את הביצים מבלי להפריע את מנוחתן של המטילות. בתום הסיור מגיעים האורחים למרכז המבקרים וחנות המשק הצמודה לדיר שם ניתן להכיר את המוצרים השונים הנמכרים במשק. משך הסיור- 45-60 דקות. בתיאום מראש: עדי 052-4260779

 

מרכז ויידור- חצבה

דרך חוויה של מסע פיזי, רב-חושי ואינטראקטיבי בתחומים השונים המרכיבים את החיים בערבה, מוזמנים המבקרים להכיר ולהיחשף לערבה התיכונה מקרוב. במסגרת הסיור המבקרים מביטים מקרוב על חקלאות המדבר, חקלאות המים המתפתחת, החידושים הטכנולוגיים, זנים חדשים של ירקות, פירות ופרחים. מכירים את ההתיישבות בחבל ארץ קסום ומרוחק וזוכים להצצה באורח החיים בערבה. כמו כן, רואים כיצד מתמודדים המתיישבים עם אתגרי המים והקרקע באזור. לומדים על החי והצומח שבמדבר.

מרכז ויידור פתוח בין השעות 09:00-16:00. טלפון: 077-5681608.

צילום: מרכז וידור

 

 

בית האלוורה - עין יהב

אטרקציה תיירותית-חקלאית במושב עין יהב, המיועדת לזוגות ומשפחות, במסגרתה מסופר על מטע האלוורה היחידי במזרח התיכון, תהליך הפקה ייחודי המשמר את מרכיבי הצמח הפעילים ההופכים למוצרי איכות שקנו להם שם בארץ ובעולם. ניתן לקיים סיור חווייתי המספר את סיפור ההתיישבות, החלוציות והחקלאות המתקדמת בתנאי המדבר. הסיור כולל תצפית מרהיבה על הערבה הישראלית והערבה הירדנית. שעות פתיחה: בין 9:00-17:00 בתיאום מראש. שולה- 052-3666018.

בית האלוורה

בית האלוורהצילום: שולה שחם

 

גן הגרוטאן - עין יהב

אמנון נבון ממושב עין יהב מפסל באמצעות פסולת מתכת ומציע סיורים בחינם בגינתו. במסגרת הסיור ניתן לראות כיצד הפך גרוטאות מתכת לאומנות של ממש: מזמרה הפכה למקור של ציפור, גלגלים ישנים לאוזניים של פיל ועוד. במסגרת הסיור בגינתם של אורה ואמנון נבון ניתן להתרשם מיצירה ואמנות חקלאית, תוך כדי סיפור על התיישבות, חלוציות וחקלאות בעין יהב.

משך הסיור כ-30 דקות, מתאים למשפחות, בתיאום מראש.

תשלום: ללא עלות.