צעד שני בקומונה -חודש ארגון

צעד שני בקומונה - חודש הארגון שלד מערך פעולה חודשי - הצעה.

חדשות כיפה מחלקת ההדרכה 02/02/03 00:00 ל בשבט התשסג


צעד שני בקומונה - חודש הארגון
שלד מערך פעולה חודשי - הצעה.
המטרה:
החניך ידע את מרכיבי זהותו הישראלית כחלק מזהותו העצמית.
הרציונל:
מתוך ניסיון להקיף ולראות פנים רבות לזהות - התמקדות בפן
ייחודי.

דגשים כלליים:

1. מטרת חודש הארגון.
לחזק את קשר החניכים לסניף, לתנועה
ולדרכה ולזהותם הישראלית, תוך מעורבותם הפעילה.
היעד המרכזי של התנועה, גם בחודש זה.
חיבור הנוער, בפרט חברי חבריא ב', לתנועה
ולדרכה, לאמונה ולתורת חיים.

זה הזמן ל:
א. ארגון גרעין הנהגת סניף.
ב. מינוי ועדות, מחברי חבריא ב'
לאירועים, לפעולות, לסעודות, לטיולים,
לתפילות, לתחזוקת הסניף, לציוד.
ג. מתן משימות ואחריות לשבטי חבריא ב' בהכנות.
ד. גיוס בוגרים כדמויות מופת, כמדריכי שבטים,
כנותני שיחות, כמשתתפים בתפילה ובאירועים.
ה. דחיפה ועידוד ליזמות של מעורבות חברתית
לחניכי שבטי חבריא ב'.
ו. שיתוף פעולה ודיווח על הנעשה להורים.
ז. עלון סניף - ועדת עלון.
ח. לוח מודעות.
ט. יצירת מערכת שיעורים של תורה לשמה לחברי
השבטים, באמצע השבוע.

2. מפגשי דתיים חילוניים -
דבר חשוב, חלק מיעדינו להגברת אחדות העם.
על מנת שהמפגשים יהיו לתיקון ולא לקלקול,
התנאים לכך הם:
א. בחינה עם מי הולכים להיפגש ואישור המחוז.
ב. מפגש הכנה.
ג. ליווי, רצוי של רב או דמות בעלת ניסיון במפגשים.
ד. בחינת אופי המפגש.
ה. ביצוע סיכום והפקת לקחים.

3. לזכרו של יצחק רבין
יא' בחשוון
- עצרת ממלכתית של משרד החינוך - 09:15 כינוס
)בחולצות תנועה( ליד תאטרון ירושלים.
- אחרי צהרים - סיור לקבר רחל - תפילה ושיחה.
- בערב בכיכר עצרת של הצופים ואחרים + הנהגת וסניפי גוש
דן חבריא ב'.
מתכנסים בשעה 18:30 לתפילת ערבית ושיחת מזכ"ל.
כח' בחשוון
- עצרת מרכז רבין אולם הבימה בת"א - משתתפים.

בקומה זקופה ובעוז קדימה - בני-עקיבא…




שלד מערך פעולה חודשי - הצעה.
שבת פתיחת חודש הארגון - פרשת נח

בחירת וניסוח שאלות שיניעו דיון.
גם את חניכי נבטים-ניצנים ניתן לשאול ולעורר בהם עניין
באמצעות ניסוח השאלות, הכנת כרטיסים המכילים מאפיינים
שונים במלל ובציור, בהצגה או בקטעי שירים.

סיכום הפעולה


א. בהצעה לצאת לרחוב ולערוך משאל, וכן לשאול את ההורים
או/ לראיין דמויות שונות על מהם מאפייני הזהות הישראלית
הייחודית לנו?
ב. משימה לחניכים: להביא לשבתות הבאות משנה מפרקי אבות,
או אגדה, או מדרש מספר האגדה או מהתפילה, המדברים בערכו של
עם ישראל ולהסבירו.
את הציטוט כדאי להכין ולהביא על פלקט.

לתזכורת - אירועי השבוע


י' בחשוון - יב"ע כפר הרא"ה, בת 06.
יא' בחשוון - יום הזיכרון של רחל אימנו.
י"א בחשוון - יום חמישי - יום הזיכרון
ליצחק רבין -משמעויות.

אמצע השבוע:
א. יציאה בקבוצות משימה לרחוב/למרואיינים,
לשעה וחצי של תשאול, מיהו ומהו ישראלי בעיניכם?
)ניתן גם להקליט, להסריט(.
ב. חזרה לסניף, החלפת חוויות ודיווח הקבוצות.
ג. ניסיון ראשון של המדריך לרשום ע"ג פלקט מכלול של
א. הצעות ב. תכונות של מהו ישראלי וכן מה החניכים
חושבים.


תזכורת פעולות שיש לבצע בשבוע הקרוב:
א. לבצע ישיבת מדריכים והנהגת סניף על
תכנון חודש הארגון ובניית טבלת כוחות, משימות ולו"ז.
ב. אישורים לצעדה, למפקד אש.
ג. לוודא מצאי ציוד, לערוך רשימה ולהזמין.
ד. לפידים, דגלים ומקלות, אולם ומערכת הגברה.
ה. הגשת דרישות לעירייה, למחלקה המתאימה
ולגורמים אחרים שצריך לתאם )משטרה, מכבי אש, מד"א,
בי"ס/מתנ"ס וכו'(.
ו. חיפוש וסיכום שליח + דיווח למחוז.
ז. לבדוק שיש כיסוי להוצאות.

שבוע 2

שבת פרשת לך-לך

המשך הדיון מה יותר ישראלי בעיניך? על רקע:
א. תאור לקט אירועים מחניון לילה במסע סוכות/המחנה.
ב. אירועים בסדר היום בחדשות, או בחברה הישראלית.
ג. הקראת הציטטה שהביא חניך על ערכו של עם ישראל
והשאלה מה זה אומר לנו? למה? וסיכום.
ד. הבאת פלקט עם רשימה של מידות טובות ממוספרות.
תשאול החניכים להעדפתם.
ה. על רקע הציטטות שהביאו החניכים בתשאול אמצע
השבוע, תחילת בניית פאזל/מעגל מרכיבים, המאפיינים את
הזהות הישראלית.
דיון מה נראה חיובי ומה שלילי במאפיינים שנאמרו.
או פיתוח דיון על:
1) מה מאפיין את הישראלי?
2) מה ראוי היה שיאפיינו?
3) למה קיים פער?

לחבריא ב'
א. ניתן לעסוק )ע"ב מדרשים( או לנתח פסוקים משווים
מה בין נוח לאברהם?
ב. ניתן לדון בפער שבין המצוי לרצוי בזהות הישראלית
שלנו, לשאול למה ומדוע ולסכם.
ג. מרצה בנושא.


אמצע השבוע:

שבטים צעירים

א. הבאת פלקט/ ניירות עם רשימה ממוספרת של
מידות טובות./ מאפיינים בזהות הישראלית, ביצוע
"בחירות" לגבי אילו שהכי נחשבות בעיני החניך/ שהכי
היה רוצה לתקן באישיותו?
ב. מינוי ועדת בחירות מקרב החניכים, איסוף
ועיבוד התוצאות, הקראתן וניתוחן עם החניכים.
ג. קביעת המאפיין בו יעסוק השבט במיוחד.
)ניתן לדחות החלטה זו לשבת בה יימצאו יותר חניכים(.
בוגרים

דיון ב:
א. עיבוד הנושא.
ב. משימות שבת הארגון וההתארגנות עליהן,
לקיחת אחריות.

לתזכורת - אירועי השבוע
י"ז בחשוון - יום הצהרת בלפור.


לתזכורת לשבוע הבא:
א. בדיקת התכנון מול הביצוע עד כאן.
ב. הכנת הזמנות.
ג. דאגה לשליח למקום לינה.
ד. קביעת אופי שבת הארגון - תפילות,
סעודות, שיחות, צעדה, מפקד, מסיבה ותערוכה.
ה. קביעת פעילויות ייחודיות לחבריא ב'.
ו. לוח מודעות סניפי.
ז. הנעת תחרות בנושאים שונים בין השבטים.

שבוע 3

שבת פרשת וירא (שבת חופשית)


לנבטים עד מעלות - פעולה ממערך הדרכה
במאפיין הזהות שנבחר.

לשבטי מעפילים והרא"ה -
"ואתם מעפילים - הרא"ה ייקרא לכם…".
פעולה על הרב קוק זצ"ל.
אפשרות א - הבאת סיפור ולקחו.
אפשרות ב - החניכים יביאו סיפורים קצרים ויספרו.
(מתוך הספר של שמחה רז).
כדאי להביא את תמונתו ולתלותה מול החניכים.

לחבריא ב' - הצגה ודיון בחזון, מטרות
ויעדי התנועה/ בדף מרכיבי זהותנו הישראלית.

אמצע השבוע:
- ארגון הסניף
- הכנת הופעות ופינות.
- ארגון התרמות, סיוע הורים.
- חידוש ספריית הסניף, חדר זיכרון, צביעה,
ציוד, שיפוץ.
- יצירת שיעורי תורה לשמה, קבועים בחתך
השבטים (גם אם יבואו שניים).

לתזכורת - אירועי השבוע

כ"ד חשוון - תחילת מבצע סיני.

תזכורת שבועית:
א. ישיבת מצב תכנון מול ביצע מדריכים
+ הנהגת הסניף.
ב. מינוי רשמי ומפורסם לועדות הסניף.
ג. הפצת ההזמנות.
ד. תאום אח"מים.
ה. תאום סופי בעירייה, במשטרה, בבי"ס של
המצעד, המפקד, אולם והגברה.
ו. לתאם שחרורים נדרשים מבי"ס.
ז. להתחיל להכין הופעות ופינות.
ח. לדאוג לפרסום במקומות המתאימים.


שבוע 4
שבת פרשת "חיי שרה"


לחבריא א' -
פעולה ממערך ההדרכה במאפייני הזהות שנבחרו.

לשבט הרא"ה -
דיון לאור הנושא החודשי, איזה שם רוצים
היו שיקראו? ראוי היה שיקראו?

לחבריא ב' -
אפשרות א' - דיון ופעולה עם הקומונרית/מרצה
בנושא איך מחזקים את גרעין חבריא ב'
וחיבורם לסניף?
אפשרות ב' - שבת בחברון/שיחה - משמעותם של האבות
ושל חברון לנו ולזהותנו הישראלית.


אמצע השבוע:
עבודת הכנה.


תזכורת שבועית:
א. ישיבת תכנון מול ביצוע. מדריכים
+ הנהגת הסניף.
ב. תאומים סופיים ובדיקת אישורים, עם
ג. העירייה, המשטרה, מד"א, מכבי אש, הגברה ואחרים.


שבוע הבא:
א. ישיבת תכנון מול ביצוע.
ב. בדיקת הימצאות מפתחות נדרשים.
ג. לסיים ולראות הופעות, פינות, לדאוג למנחה
ולהנחותו לגבי ההנחיה, בלי שטויות ובזבוז זמן.
ד. לסגור סופית עם השליח, עם האח"מים.
ה. לדאוג לחומרי ניקיון.
ו. להכין סדר יום לשבת הארגון.
ז. לוודא קבלת דף דבר ההנהגה הארצית
לשבת הארגון.
ח. להכין את דבר הקומונרית.
ט. לבדוק שעון שבת.
כניסת שבת בי-ם: 16:06 בת"א: 16:24 חיפה: 16:14

שבת הארגון


ערב שבת
מנחה + קבלת שבת
(לדאוג לחזנים ודבר תורה) - אחריות ועדת תפילות.
סעודת ליל שבת לצוות ההדרכה
וההנהגה הסניפית + השליח – (פ"ש).
(לטפח, לצ'פר, לגבש ולעודד את הנושאים בעול).
- אחריות צוות סעודות.
פעולה לחבריא ב' עם השליח/ מרצה טוב.


שבת בבוקר
שחרית + מוסף
- לדאוג לחזנים, בעל קורא, ספר תורה.
קידוש סניפי.
סעודות שבטיות (הכנת זמירון וברכון).
סעודת חבריא ב'.


שבת אחה"צ
מפקד
מנחה
פעולות חבריא א' – (להזכיר זמנים לחניכים).


מוצ"ש
כשעה וחצי לאחר צאת השבת - מצעד.
כשעתיים לאחר צאת שבת - מפקד ודבר ההנהגה הארצית.
כשלוש שעות לאחר צאת שבת - מסיבה.
יציאת שבת: י-ם- 17:19 ת"א- 17:17 חיפה- 71:71.


א. לרשום רשימות ולבדוק כל דבר
שאפשר ולא רק לסמוך על האחראים.
ב. לסכם מראש ובכתב ע"ג לוח המודעות
אחראים לכל דבר: מצעד, בטיחות, ניקיון
לאחר המפקד, לאחר המסיבה, בסניף וכו'.
ג. לתדרך בטיחותית לפני היציאה למצעד
ולמפקד את כל המדריכים שיתדרכו את חניכיהם.
ד. פרסים לשבטים המצטיינים.
ה. מכתבי תודה/התנצלויות.