תמיר היימן משתף: הנופל שהוכיח שצה"ל עדיין צבא העם

תמיר היימן פרסם ציוץ בטוויטר בו סיפר על פקוד שלו שנפל במלחמת לבנון השנייה, רס"ן בניה ריין ז"ל: "בניה נהרג בטנק במהלך מלחמת לבנון השנייה עם צוות שמבטא את הישראליות ואת צה"ל כצבא העם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/23 11:49 ד באייר התשפג

תמיר היימן משתף: הנופל שהוכיח שצה"ל עדיין צבא העם
תמיר היימן, צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש אמ"ן לשעבר, תמיר היימן, פרסם ציוץ בטוויטר בו סיפר על חייל ששירת תחת פיקודו, ונהרג במהלך מלחמת לבנון השניה, בקרב בו התנדב לקחת חלק: "בפרוס ערב יום הזיכרון כמה מילים על פקודי שאהבתי רס"ן בניה ריין ז"ל. בניה נהרג בטנק במהלך מלחמת לבנון השנייה עם צוות שמבטא את הישראליות ואת צה"ל כצבא העם".

תמיר היימן: "עלה לצפון ולא הפסיק ללחוץ על מפקדיו עד שנתנו לו טנק"

"הוא נהרג כאשר התנדב למלחמה, הוא היה אמור להיות בחופשה בין תפקידים, אך לא יכול היה להישאר בבית", פתח וכתב הימן. "הוא עלה לצפון ולא הפסיק ללחוץ על מפקדיו עד שנתנו לו טנק, וצוות מיוחד במינו. והם, מבלי שקיבלו פקודה, החליטו שהם עושים את מה שצריך".

ראש אמ"ן לשעבר סיפר על הצוות של בניה: "אם צריך להביא אוכל - הם יכניסו מנות קרב ללוחמים בחזית. אם צריך מפות- אין בעיה. צריך לחלץ פצועים, הם יגיעו לכל מקום. עד מהרה השמועה על כח בניה, צוות הטנק שמגיע ועוזר התפשטה בקרב אנשי המילואים שלחמו בחזית המזרחית בלבנון, באיזור הכפר טייבה".

ארכיון

ארכיון צילום: Moshe Shai/Flash90

"המחיש מדוע צה"ל הוא עדיין צבא העם"

"לאחר שהוא מת הגיעו לוחמי חטיבת צנחני המילואים לבית בקרני שומרון, ושם בסלון של חגית, אמא של בניה, הם אמרו לו תודה בשקט", עוד אמר: "בניה, יליד קרני שומרון, מתנחל, דתי, פיקד על צוות שהרכבו המיוחד דומה שחובר יחדיו, על ידי מחזאי שרצה להמחיש מדוע צה"ל הוא עדיין צבא העם"

תמיר תיאר את הצוות של בניה, שכלל אנשים מכל קצוות החברה: "את סמל ראשון אלכס בונימוביץ' ז"ל - עולה חדש מרוסיה. סמל ראשון אדם גורן ז"ל - קיבוצניק חילוני, וסמל ראשון אורי גרוסמן - צבר עירוני מירושלים, בנו של הסופר המוערך ואיש השמאל הביקורתי והנוקב דוד גרוסמן".