"אני שחקנית, זמרת, רקדנית וגם דתייה"

רותם שרעבי אהבה לעמוד על הבמה כבר מגיל צעיר, אבל ככל שהתבגרה היא הרגישה שעולמות המשחק, השירה והריקוד סותרים את הדת. מכאן הגיע לה הרעיון למיזם "נותנים במה", שנותן מקום לאמנויות הבמה בציבור הדתי

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 15/03/23 11:28 כב באדר התשפג

"אני שחקנית, זמרת, רקדנית וגם דתייה"
צילום: מיכה ריזוב

רותם שרעבי היא רק בת 19, אבל היא כבר שחקנית, זמרת, רקדנית ובנוסף גם דתייה. מגיל צעיר היא אהבה את התחום הזה ועלתה על הבמות. כשהייתה בת שש, המשפחה שלה חזרה בתשובה, אבל היא לא יכלה לוותר על עולם הבמה. "הייתי דתייה אבל לא שמרתי נגיעה, שמרתי שבת אבל שרתי מול גברים", סיפרה בראיון לכיפה.

"זה שם אותי כל הזמן במצב של בחירה"

כשהייתה בת 16, היא התחילה לשאול שאלות. עם ההתעמקות, היא הבינה שהדת מאוד חשובה לה, אבל עדיין הרגישה שהיא לא מסוגלת לוותר על הריקוד והשירה, "אבל אז התחילו לעלות שאלות מהותיות. זה שם אותי כל הזמן במצב של בחירה", הסבירה בתסכול. "הרגשתי שאין לי את ההזדמנות לממש את עצמי כמו שאני רוצה. ידעתי ששום דבר שאבחר לא יגרום לי להרגיש טוב עם עצמי".

מכאן הגיע לשרעבי הרעיון למיזם "נותנים במה". "באותה תקופה נכנסתי לארגון בשם lead, לפיתוח מנהיגות בישראל", סיפרה לנו. לארגון המדובר מתמיינים מדי שנה 6,000 בלי נוער, ומתקבלים רק 120, אלו עם הפוטנציאל הגבוה ביותר למנהיגות, וכל משתתף בתכנית מקים פרויקט חברתי בנושא שקרוב לליבו. "העולם הכי יפה שהצלחתי לדמיין זה 'נותנים במה'", שיתפה היזמית הצעירה. במסגרת המיזם הוקמו להקות של בנות שנפגשות אחת לשבוע ועובדות על התחומים האמנותיים - שירה, משחק וריקוד. אחת לכמה חודשים יש מופע שקורה רק בפני נשים, וגם התכנים של המופע הם העצמה וגילוי עצמי.

צילום: יהל עובדיה

"המפגש הראשון היה נוראי, אף אחת לא דיברה"

הפרוייקט התחיל מקבוצה קטנה בפתח תקווה, 8 בנות. "המפגש הראשון היה נוראי", סיפרה שרעבי, "אף אחת לא דיברה, אף אחת לא עלתה על הבמה. החלטתי שאני לא מתייאשת, ולאט לאט ראיתי ממש שינוי אצל הבנות". השינוי ששרעבי מדברת עליו התחיל קודם על הבמה, אבל המשיך גם בחיים האישיים של המשתתפות. "הן העידו שהן הפכו פחות עצבניות או הרגישו יותר ממומשות". כיום הפרויקט פועל למעלה משנה ויש לו ארבעה סניפים, והוא עתיד להתרחב לכל הארץ.

"יש הרבה הבדלים בין התפיסה של המגזר לעולם האמנותי", הסבירה האמנית, "בעולם החילוני יש הרבה יותר חיבור לזה, הרבה יותר מעריכים אמנות, ולכן התחום יותר מפותח". שרעבי שיתפה כי במגזר הדתי הרבה יותר קשה לאמנים להצליח. "אני תמיד אומרת שמה שאני עושה זה לא אמנות, זה לשנות תודעה". פעמים רבות שרעבי הציעה את הפרויקט המצליח שלה לעיריות, והן דחו אותו בטענה שהוא לא נצרך. "זה חוסר הבנה של מה זו אמנות וכמה אנשים זקוקים לה".