השאלון "אני לא יכולה להיות ברדיו": הזמרת יערה סנדק בראיון מיוחד

הזמרת הדתייה הופיעה כבר בארצות הברית, אבל רק עכשיו מתחילה לפרוץ בישראל. בראיון לכיפה היא מספרת על הקשיים בלהיות זמרת דתייה, על השעות הארוכות שהיא מעבירה עם האורגנית ועל העבודה הראשונה שלה בארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 13:25 ג בשבט התשפג

"אני לא יכולה להיות ברדיו": הזמרת יערה סנדק בראיון מיוחד
יערה סנדק, צילום: Mazzalou photography

יערה סנדק היא זמרת מתחילה בת 38, מתגוררת בנתיבות עם בעלה וששת ילדיה. את רוב שעות היום היא מקדישה למוזיקה, אך בזמנה הפנוי היא עושה אימונים אישיים לנשים. בגיל 17 עלתה לראשונה ארצה, ועד היום הופיעה בעיקר בארצות הברית ובזום. עכשיו היא עושה צעדים ראשונים לקריירה מוזיקלית גם בארץ, ורק מחכה לפרוץ. 

מתי התקבלת לעבודה בפעם הראשונה?

בגיל 17 עליתי לארץ לבד והייתי צריכה להתקיים בעצמי. הייתי באולפן בירושלים ולמדתי לקרוא ולכתוב בעברית, אז בשעות שאחרי הלימודים עמדתי ברחוב בן יהודה וניסיתי למכור מנויים לעיתון, הייתי צריכה כסף לשכירות, קיבלתי 20 שקל לשעה.

פריט חובה שיש לך בארון?

עגילים. יש לי תמיד עגילים שונות, כי אני אוהבת להתאים את הצבעים לבגדים. 

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

לא להתחיל מספיק בזמן. תמיד דחיתי את זה כי היו לי פחדים שאולי אני עדיין לא טובה מספיק או שאני לא אצליח, אבל הייתי צריכה להתחיל ברגע שרציתי.

יערה סנדק צילום: Mazzalou photography

"לפעמים אני עם האורגנית שלי 4-5 שעות"

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

במראה אני אוהבת את החיוך שלי, ובאופי אני אוהבת שאני עמוקה ומחפשת תמיד את האמת, את המשמעות, גם איתי וגם עם אנשים אחרים.

איך נראה יום העבודה שלך?

זה מאוד משתנה, זה תלוי אם אני בסטודיו, או שאני עובדת על קליפ, או שאני יוצאת לטבע לכתוב שירים ומילים, להתפלל או להתבודד. מתוך התפילה או ההתבודדות עם ה' יוצאים לי הרבה שירים. לפעמים אני עם האורגנית שלי 4-5 שעות ועובר לי הבוקר, וצריך כבר לאסוף את הילדים.

"זה הדבר הכי מאתגר, שאני לא יכולה להיות ברדיו"

בתור זמרת דתייה, איך את מצליחה ליצור קשר עם הקהל?

הרבה דרך אינסטגרם ופייסבוק, וכותבת כמובן שזה "רק לנשים", וגם דרך קבוצות וואטסאפ שאני משתפת בהן. כמובן כשאני עושה הופעה, זה משמר את הקשר עם הנשים שמגיעות. זה באמת הדבר הכי מאתגר, שאני לא יכולה להיות ברדיו ובמקומות כאלה, אבל אני לאט לאט לומדת את הדרך, אבל אני מאמינה שלכל אישה שהשירים והמסרים צריכים להגיע אליה, הם יגיעו. 

מה היא יצירה מושלמת עבורך?

יצירה מושלמת היא כשמה שקורה בפנימיות שלי יוצא גם בגשמיות, באותה דרך שאני מדמיינת אותה. הרבה פעמים דברים נראים אחרת כי אני עובדת גם עם צוות, וכשעובדים עם צוות יש גם את הרעיונות שלהם ולא הכל קל ליישום כמו בראש שלי. למשל השיר "מקומות" זה שיר שמאוד מתקרב למה שרציתי.