נועה קירל מסבירה: "היה לנו חשוב לשים את היהדות בקדמה בשיר"

לאחר שהשיר הישראלי לאירוויזיון נחשף, התראיינה נציגתנו לאירוויזיון וחשפה היבט אחר בשיר ואת הניסיון לשלב מוטיבים יהודיים: "זה לא סוד שיש אנטישמיות בעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 08:26 טז באדר התשפג

נועה קירל מסבירה: "היה לנו חשוב לשים את היהדות בקדמה בשיר"
נועה קירל, מוטיבים יהודיים בשיר, צילום: טל עבודי

השיר יוניקורן נחשף: לאחר שאמש (ד') נחשף לראשונה השיר "יוניקורן" שייצג את ישראל באירוויזיון בעוד כחודשיים, חושפת הזמרת שתייצג אותנו כמה פרטים מפתיעים על השיר. בראיון שנתנה ל"ידיעות אחרונות" עם פרסומו של השיר, הסבירה קירל כמה פרטים מפתיעים על השיר ובראשם הניסיון לייצג את היהדות שתוך השיר.

 

"כוונת המשורר הייתה לגמרי על היהדות"

קירל התייחסה לשורה בשיר בה היא שואלת "האם רוצים לבדוק את ה-DNA שלה", קירל מסבירה כי הכוונה היא ליהדות: "זה לא סוד שיש אנטישמיות בעולם וזה לגמרי מתקשר לשורה עם ה-DNA, יש מי שיכול לקחת את זה לקטע של לא לבטל את השונה, ובלי שנאה ופילוג בגלל שוני. כוונת המשורר הייתה לגמרי על היהדות, אבל היופי ביצירה הוא שכל אחד יכול לקחת אותה למקום אחר" אמרה.

נועה קירל, מתכוננת לאירוויזיון

נועה קירל, מתכוננת לאירוויזיון צילום: רפי דלויה

בהמשך הסבירה קירל גם מוטיב מוסיקלי שהתווסף לשיר על מנת לתת ביטוי ליהדות: "יה לנו חשוב לשים את היהדות בקדמה בשיר אבל בקלאס, אתה נותן לכך משמעות משלך ואחרים יכולים גם כאן לפרש לרבדים אחרים, מבחינתנו מאוד רצינו לקשר את היהדות לשיר" אמרה קירל כשהיא מתכוונת לכינורות ששולבו בשיר, המזוהים עם המוסיקה היהודית.

את השיר 'יוניקורן', יצרו ביחד, במיוחד לתחרות, מילים ולחן :מאי ספדיה, ינון יהל, דורון מדלי ונועה קירל. הפקה : ינון יהל