יהורם גאון במסר לנחמן שי: "אל תשמח כל כך מהר"

היוצר והשחקן התייחס לאירועים הפוליטיים האחרונים, ותיאר כיצד דווקא בחודש הרמאדן, החודש בו אמור המוסלמי המאמין לעסוק בתפילה ובצום כדי להתרחק מהגשמיות, דווקא בחודש הזה אוספים במסגד אל-אקצא אבנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/22 12:17 יד באייר התשפב

יהורם גאון במסר לנחמן שי: "אל תשמח כל כך מהר"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך חג הפסח האחרון התפרעו מאות מתפללים מוסלמים בשטח הר הבית, יידו אבנים והביאו לפציעתם של מספר שוטרים, זאת במסגרת אירועי חודש הרמאדן. המציאות הביטחונית העגומה, הכוללת את גל של פיגועים רצחניים ברחובות ישראל שגבו את חייהם של עשרות בני אדם, השפיעה גם על יציבות הממשלה. 

הזמר והיוצר, חתן פרס ישראל לזמר עברי, יהורם גאון, התייחס לאירועים האחרונים, ובפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, טען כי אנחנו כבר לא חיים על פי לוח השנה היהודי, אלא על פי זה המוסלמי. "הייתי בטוח עוד מילדותי שאני חי כאן בארץ מולדתי, לפי הלוח היהודי על החגים והמועדים שבו, אט אט מתחוור לי בצוֹק העיתים המציקים, שטעות בידִי". 

מהומות בהר הבית

מהומות בהר הבית צילום: Jamal Awad/Flash90

"והראיה שבִּמהומות הרמדאן האחרונות התגולל לו במבוכה, נשכח ועצוב, גם איזה חג יהודי נשכח בשם פסח, סמל על כי יצאנו פעם מעבדות לחרות. ואיך הגעתי לָמסקנה החכמה הזאת מתוך הניסיון כמובן, ובזכות הרדיו בו שמעתי שאישיות מאוד בכירה בחיינו הכריזה כך: 'ברוך השם שעברנו בשלום את הרמדאן ובשקט יחסי', סוף ציטוט של הבכיר. היו אומנם הרוגים ופיגועים, שנועדו 'להציל את אלאקסא' מן ה'כיבוש' היהודי, כיבוש בדמותו של אחד עם גדי קטן שהכריז שהוא עולה להר הבית וכבר בְשער הגיא עצרו אותו, אבל ברוך השם 'יצאנו יחסית מן החודש הזה בשלום', כמו שאמר השר". 

גאון המשיך בדבריו ותיאר כיצד דווקא בחודש הרמאדן, החודש בו אמור המוסלמי המאמין לעסוק בתפילה ובצום כדי להתרחק מהגשמיות, דווקא בחודש הזה אוספים במסגד אל-אקצא אבנים, מקלות ובקבוקי תבערה. "איך בדיוק מתקרבים כך לָאל, מישהו מבין?". 

"דמיינו שביום הכיפורים שלנו יֵצאו יהודים לשכם וג'נין עם סכינים להרוג ערבים, נשמע מטורף, נכון, אז איך אצלם זה מובן? נחזור לשר שלנו שאמר "'יצאנו בשלום מן הרמדאן', אז יש לי הודעה בשבילו, שלא ישמח כל כך מהר, כי תמיד אחרי הרמדאן מגיע יום הנכבה, שזה היום בו נוצחו הערבים במלחמת השחרור, וזה ממש יום ראוי 'לשמור בו על אלאקסא', גם מזה נצטרך לצאת מדי שנה בשלום יחסי או מוחלט, תלוי במספר הנרצחים שיפלו בצידנו".