אחרי הפיגועים הרצחניים, נחמן שי אופטימי: "יצאנו יחסית בשלום מחודש רמדאן"

שר התפוצות טוען כי למרות הפיגוע בליל שבת באריאל בו נרצח מאבטח יהודי, וגל הפיגועים של השבועות האחרונים, ישראל יצאה בשלום מחודש הרמדאן בזכות התנהלות זהירה ומאופקת של הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 09:32 ל בניסן התשפב

אחרי הפיגועים הרצחניים, נחמן שי אופטימי: "יצאנו יחסית בשלום מחודש רמדאן"
השר שי, צילום: Miriam Alster/Flash90

למרות הפיגוע האחרון בליל שבת באריאל וגל הפיגועים איתו מתמודדת ישראל בשבועות האחרונים, שרי הממשלה מרוצים ממה שהם מגדירים כהישג, טופחים לעצמם על השכם ונמנעים מביקורת עצמית. הבוקר (א'), בראיון לגלי צה"ל, אומר השר נחמן שי כי התנהלות הממשלה הייתה נכונה והוכיחה את עצמה בשטח.

"יצאנו יחסית בשלום מחודש רמדאן. מצר על הפיגוע בסוף השבוע ועל אחרים, אבל אנחנו יכולים לרשום לעצמנו שההתנהגות הזהירה והמאופקת הצליחה להשיג תוצאות טובות", אמר השר שי הבוקר בראיון לספי עובדיה וטלי מורנו בתכניתם.

דבריו של השר שי הבוקר מצטרפים לדברים שאמר בשבתרבות בתל אביב, במהלכם התייחס לגל הטרור הנוכחי ואמר כי "הסכמי אוסלו כשלו. כדי לסכל את הטרור ברחובותינו, מאז מבצע חומת מגן היינו צריכים להיכנס לערים הראשיות ברשות הפלסטינית". השר שי הוסיף כי יש למצוא דרך לסכל את הטרור במסגרת חוקית ומוסרית ומצד שני לחיות עם הפלשתינים.

16 נרצחים בגל הטרור

16 בני אדם נרצחו בידי מחבלים פלשתינים בשבועות האחרונים. בערב שבת האחרון נרצח המבאטח  דולב ויאצ׳סלב (ולדי) בשנות העשרים לחייו בפיגוע ירי בכניסה לאריאל, כאשר הגן בגופו על בת זוגו שהייתה איתו בעמדה. 

דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר הבוקר בראיון לרדיו 103FM, כי לא מדובר בגל טרור. "לא הגדרנו את הדבר הזה 'גל טרור' למרות הריכוז של הפיגועים רצחניים, אנחנו לא רואים הכוונה או ארגון מאחוריו. לא חגגנו את סיומו של הגל ולא סיכמנו - השבועות המתוחים עוד לפנינו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן