שוב מהומות בהר הבית: מוסלמים חסמו צירים ואוטובוסים נרגמו באבנים

גם בבוקרו של חול המועד החלו מהומות בשטח ההר, זאת לאחר שבערב ליל הסדר נפצעו מספר שוטרים מיידוי אבנים בלתי פוסק של מתפללים מוסלמים. הבוקר הם חסמו צירים באמצעות אבנים וברזלים, אוטובוס של אגד נרגם באבנים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/04/22 07:34 טז בניסן התשפב

שוב מהומות בהר הבית: מוסלמים חסמו צירים ואוטובוסים נרגמו באבנים
מהומות בהר הבית בערב ליל הסדר, צילום: Jamal Awad/Flash90

מאות פלשתינים נעצרו בבוקרו של יום שישי האחרון, ערב ליל הסדר, לאחר התפרעויות אלימות מול כוחות הביטחון בשטח הר הבית, שהביאו לפציעתם של מספר שוטרים. גם הבוקר (א'), בחול המועד, עדכנה המשטרה כי כבר משעות הבוקר המוקדמות החלו מאות מתפללים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, לאסוף ולאגור אבנים בשטח ההר, זאת בניסיון להפר את הסדר ולחסום את צירי הביקור באמצעות אבנים, ברזלים ומחסומים מאולתרים. 

בתוך כך, התקבל במשטרה דיווח על יידוי אבנים לעבר אוטובוסים שנסעו באזור מזרח ירושלים בסמוך לעיר העתיקה. כתוצאה מיידויי האבנים, נגרם נזק למספר אוטובוסים ודווח על מספר נפגעים מנוסעי אוטובוס באורח קל שהופנו לקבלת טיפול רפואי. 

השוטרים ולוחמי מג"ב עצרו  שני חשודים בחשד ליידויי האבנים, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול באזור ומבצעים בשעה זו סריקות לאיתור חשודים נוספים. לאחר המתנה ממושכת, נפתח הר הבית למתפללים יהודים.

כזכור, המהומות ביום שישי האחרון הביאו גם למתיחות פוליטית. יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, החבר בקואליציה, אמר בראיון לרדיו א-שמס: "העברתי את המסר לכל הדרגים המדיניים וגם המשטרה, המשך הפגיעה במסגד אל אקצא הוא קו אדום עבורנו וגם בהקשר של יציבות הקואליציה, בעניין של מסגד אל אקצא אין שיקול פוליטי". 

גם חבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ שיגר מסר מאיים לראש הממשלה, "הריני להודיעך כי במידה ולא תופסק פעילות כוחות הביטחון במסגד אלאקצא המבורך לאלתר אני רואה את עצמי מחוץ לקואליציה. ממשלה שמתנהגת באופן כזה בתוך כותלי מסגד אלאקצא הקדוש אין לה זכות קיום. מכל מקום אני קורא לך לפעול מיידית להרגעת הרוחות בכדי לאפשר לכל הדתות לחגוג את חגיהם בשקט ובשלווה". לאחר מכן, בראיון לרדיו נאס, אמר: "אלו לא איומי סרק, אם תהיה עוד פלישה (של כוחות הביטחון) למסגד אל-אקצא אפרוש מהקואליציה".