שאל את הרב

עבמי"ם וביאת המשיח

חדשות כיפה צוות בית המדרש אשכולות בלוד 09/02/10 18:26 כה בשבט התשע

שאלה

שלום,

לאחרונה קראתי פירסומים בנושא ביאת המשיח בעיתון מוכר[לא במגזר הדתי].

בכתבה צוין אתר אנטרנט ונכנסתי לשם. התחלתי במהלך קריאתי נכתבו כל מיני ספקולציות כמו יש עב"מים שמנסים למגר את הרוע בעולם. (מודים שה' קיים) אינני יודעת אם דברים אלו נכונים ומותרים לקריאה.

בנוסף, נכתב שהמשיח בתל אביב ושבתאריך 17/3/10 ארה"ב תשקע ויהיו אסונות טבע קשים.

תשובה

לשואלת שלום,

איני יודע מה בדיוק קראת, אבל זה נשמע כאילו מדובר באיזושהי כת.
עם כל מה שאני מכיר קבוצות כאלו, מעבר לזה שהן בדרך כלל מתבססות על דמיונות ודברים לא מציאותיים, הסכנה הגדולה שלהם היא בריחה מהמציאות ושקיעה בעולמות דמיוניים.

אחד הדברים שמייחדים את תורת ישראל הוא האמונה שהתפקיד של האדם בעולם הוא לא לברוח מהעולם הזה ומהרע שבו, אלא להפך, אנחנו צריכים לתקן אותו, לגרום לו להיות טוב יותר, ולהעשות בעצמנו טובים יותר, על פי הערכים שהתורה מלמדת אותנו.

מהתורה ומהנביאים אנו לומדים שמיגור הרוע בעולם הוא תפקידם של בני האדם, ולא של חייזרים. ה´ אמר בפרשת וירא על אברהם אבינו "כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך ה´ לעשות צדקה ומשפט". ה´ אומר שתפקידו של זרע אברהם זה הרצון לעשות צדקה (= צדק וגם חסד) ומשפט בעולם הזה.

לכן בודאי כת כזו אינה יכולה להיות חלק מהיהדות.

בנוגע ל´משיח´ מתל אביב, באמת שאין צורך להתרגש. עם ישראל ראה כבר הרבה משיחי שקר (אולי שמעת על שבתאי צבי?). אין שום סיבה להאמין ל´נבואות´ על סוף העולם. יש לנו עוד הרבה מה לתקן ולעשות בעולם עד שהוא יגיע לשלמות.


התורה וחז"ל נתנו לנו כללים כדי לדעת מי הוא נביא ומי הוא המשיח (לדוגמא הוא צריך להיות מזרעו של דוד המלך ולבנות את בית המקדש), והאדם הזה לא עומד בתנאים האלה.

אבל גם חוץ מהעניין ההלכתי, אני חושב שצריך להתרחק מאנשים שמנסים למשוך אותך לדרך מסויימת על ידי איומים והפחדות.
אנחנו מאמינים שה´ נתן לנו את התורה כי הוא אוהב אותנו, ולכן התורה היא טובה וצריכה קודם כל לרומם אותנו ולגרום לנו להרגיש טוב יותר ולא לגרום לנו להרגיש מפוחדים וקטנים.

בנוגע לשאלה האם יש איסור לקרוא את הדברים האלה, ודאי שלא טוב לקרוא אותם, במיוחד אם הם מפחידים אותך או גורמים לך לספקות. איני מכיר את הדברים, אבל אם הדברים הם דברי כפירה או עבודה זרה אסור לקרוא אותם.

כל טוב,

אבי

כתבות נוספות