שאל את הרב

מקום עבודה

חדשות כיפה הרב משה ביגל 21/04/10 15:17 ז באייר התשע

שאלה

שלום רב, אני עובדת כקופאית באיטליז באזור חרדי בירושלים..

הבעיה היא שמוכרים אצלנו בשרים שהם בהשגחת הרבנות בית יוסף, חלק רבנות..

רוב הציבור לא שם לב וכשמישהו לוקח את הבשר אז אני אומרת לו שזה רבנות ואז הם אומרים לי "וואי תודה לא שמתי לב".. אבל הבעיה שיש דברים שאין לנו אותם בהכשר אחר ואז אם אני אומרת שזה רבנות אז הם לא לוקחים בכלל ואז זה גורם הפסד למקום וגם בתור עובדת שלהם אני לא יכולה לגרום לאנשים לא לקנות..

מה אני צריכה לעשות?? כי אם זה יוודע למנהל שאני אומרת שזה רבנות אני מאמינה שהוא יכעס אני לא בטוחה מה תהיה התגובה שלו אבל אני מתארת לעצמי ומצד שני אני מכשילה פה אנשים שלא יודעים בכלל שזה רבנות כי הם סומכים על המקום בעיניים עצומות וזה כולם חרדים אברכים וחסידיים...

ויש כל מיני דברים כמו עלי גפן שהם רבנות או פול מצרי בקופסאות שימורים שזה רבנות וקפה במכונה שזה רבנות מה אני צרכיה לעשות?!?

אני בטוחה שאם אני אגיד להם הם לא יקחו כי הם בטוח לא סומכים על ההכשר הזה אבל אם אני לא אגיד זה כאילו אני מכשילה אותם??

אאיך אני צריכה לנהוג?!?

תשובה


ב"ה
להילה השלום והברכה.
אני אישית לא חושב שהכשר של הרבנות אינו טוב. יחד עם זאת אם אדם חושב אחרת ולדעתו זה פחות טוב אסור לרמות אותו.
חובת דיווח אמין מוטלת על בעלי המרכול, ולא על הקופאית . בעלי האטליז צריכים להביא לתשומת לב הלקוחות את מה שההם קונים. במקרה שהמוצר ארוז ויש עליו פתקית שכתוב עליה את כל הפרטים גם בעלי החנות לא צריכים לכל לקוח מהו ההכשר של המוצר מכיוון שהכל כתוב על האריזה. . אם כל הפרטים כתובים על האריזה והלקוח לא קרא את הכתוב, זו בעיה שלו, איש לא אחראי לטעות שלו.
בכל אופן זה אינו התפקיד של הקופאית. תפקידה לעסוק בחשבון מדויק של מחיר המוצרים ולדאוג שאנשים לא יעברו מבלי לשלם. (בלי קשר לשמירה על מקום עבודתה ופחדיה מהבעלים) זה פשוט לא התפקיד שלה.
בברכת העם התורה והארץ
מ. ביגל
הרב המקומי – מיתר

כתבות נוספות