עימותים אלימים במירון: שוטר השליך לרצפה קשיש, 19 שוטרים נפצעו

תיעוד של חרדי מבוגר מושלך על הקרקע על ידי לוחם מג"ב במירון עורר גלים זועמים ברשת. השרים גינו, ובן גביר מיהר להבהיר כי ביקש מהמשטרה דין וחשבון: "מגנה בכל תוקף מקרי אלימות של שוטרים נגד אזרחים". המשטרה: לוחם המילואים שדחף - הורחק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/05/24 20:54 יח באייר התשפד

עימותים אלימים במירון: שוטר השליך לרצפה קשיש, 19 שוטרים נפצעו
המהומות במירון, צילום: דוברות המשטרה, צילום מסך

היום (א') צוין יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי במתכונת שונה משנה רגילה. בעוד מדי שנה ההילולה נחגגת ברוב פאר והמון על פסגתו של הר מירון, בו קבור התנא, השנה עקב האזעקות בוטלה ההילולה. אך למרבה ההפתעה, משעות הבוקר ניכרת נהירה של חרדים רבים לעבר ההר, שם התפתחו עימותים עם שוטרים.

באחד מהתעודים שהתפרסמו מההר ניתן לראות חרדי מבוגר מובל ומושלך באלימות לרצפה על ידי שוטר מג"ב. התיעוד יצר סערה ברשת, והשרים מיהרו להגיב. שר התרבות והספורט מיקי זוהר תקף ואמר: "התיעוד המזעזע של שוטר משליך באכזריות על הריצפה יהודי חרדי מבוגר במירון חייב להוביל לבדיקה וטיפול מיידי של האירוע ולא משנה מהן הנסיבות שהובילו לכך. למרות שהעלייה להר נאסרה בחוק ומחובתם של הרשויות לאוכפו, שום דבר לא מצדיק התנהגות אלימה שכזאת".

בן גביר: דרשתי מהמשטרה דין וחשבון

בתגובה לתיעוד המזעזע אמר השר הממונה על המשטרה, איתמר בן גביר, כי "דרשתי מהמשטרה דין וחשבון לגבי מקרי אלימות שבו שוטר פגע בצורה קשה באדם מבוגר בהר מירון ושוטר אחר ירה באוויר. אני מגנה בכל תוקף מקרי אלימות של שוטרים נגד אזרחים".

"במהלך כל היום הענקתי גיבוי מלא לשוטרים, ללוחמי מג"ב וכוחות הביטחון שעשו הכל כדי לשמור על הר מירון מפני סכנת נפשות של ממש. אבל אין מנוס כשיש תיעודים חריגים כשמדובר באלימות בחסרי ישע, מבוגרים ונשים, לגנות. ולדרוש מהמשטרה לקבל עליהם דין וחשבון" הודה השר.

בן גביר

בן גביר, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

דוברות המשטרה: 19 שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי

מהמשטרה נמסר: "החל משעות הבוקר אלפי אנשים הגיעו לאזור מתחם הקבר תוך שהם מפרים את צו אלוף פיקוד העורף ואת החוק, מתעמתים עם שוטרים וגורמים נזקים לרכוש שהוצב במקום לשם שמירה על בטחונם. 19 שוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי לאחר שהושלכו לכיוון מוטות ברזל, זכוכיות וחפצים שונים. כמו כן, פגעו המפגיעים באמצעים ורכוש שהוקם במקום לשם שמירה על בטחונם. עד כה הורחקו מהמקום מעל ל-1000 אנשים לא מורשים ועוד אלפים נחסמו בכבישים המובילים לאתר".

שוטר נפצע מהעימותים במירון

שוטר נפצע מהעימותים במירון צילום: דוברות המשטרה

"בהמשך לסרטון בו נראה לוחם מג"ב במילואים שדחף אדם מבוגר במירון - נבהיר כי אנו רואים בחומרה את ההתנהלות ובהתאם הלוחם הורחק מפעילות עד לבירור האירוע" הובהר מטעם משטרת ישראל.