מביך: זה מה שקורה כשחברי כנסת מנסים להפוך לכוכבי טלוויזיה

תביעת הדיבה שהגיש אלמוג כהן בשידור חי לא פוגעת בחיים לוינסון, שדווקא מרוצה מהרגע הטלוויזיוני שנוצר בתכנית שלו, אלא בנו הצופים. חברי הכנסת מנסים להפוך לכוכבים על הגב שלנו | ביקורת

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 26/05/24 12:30 יח באייר התשפד

מביך: זה מה שקורה כשחברי כנסת מנסים להפוך לכוכבי טלוויזיה
אלמוג כהן בקשת 12, צילום: צילום מסך קשת 12

כמה פעמים לדעתכם חבר הכנסת אלמוג כהן תרגל את הסצנה ששודרה ביום שישי אחר הצהריים בתכנית של אופירה אסייג וחיים לוינסון? אני ממש יכולה לדמיין אותו יושב בלשכתו ומכריח את אחד מיועציו לגלם את תפקידו של לוינסון, כשהוא משחזר את מסירת המסמכים ומבסוט מעצמו. היה אפשר לראות בעיניים שלו עד כמה הוא מרוצה מעצמו כשביצע את המהלך, איך הזדקף בזחיחות ולא שכח את המשפט שהתאמן עליו היטב בבית: "כשחוטבים עצים עפים שבבים".

אופירה ולוינסון חגגו על הרגע הטלוויזיוני

לא מצבו של לוינסון, שכל תביעת דיבה כנראה מגיעה לו, היה מה שהטריד אותי בצפייה בסצנה הזאת. בכלל, אין ספק שהמגיש והפרטנרית אופירה אסייג חגגו על הרגע הטלוויזיוני הזה וגם על קריעת המסמכים שהגיעה אחריו, בידיעה שהסרטון יופץ ברשת ויסייע ליצור הייפ מסביב לתכנית החדשה שלהם. אלי אלבג, אב החטופה לירי אלבג, הוא היחיד בסצנה שזכה לאהדת הקהל - ובצדק. כשהגיע תורו לדבר הוא נטל את המסמכים מלוינסון וקרע אותם כשמבטו מופנה למצלמה והוא זועם על ההתעסקות של כהן בזוטות במקום בהשבת החטופים.

לא פחות משהדאיגה אותי טענתו של אלבג, הדאיגה אותי הסצנה שחולל חבר הכנסת באולפן. על תביעת הדיבה בסך 300 אלף שקלים - ובה נטען כי לוינסון "ניצל את מעמדו כעיתונאי וניהל מסע רדיפה אובססיבי, הכולל שורה של פרסומים פוגעניים, שהתפרסמו נגד הח"כ ברשת החברתית" - היה אפשר לוותר בתקופה כזאת, אבל העובדה שכהן טרח להגיע לאולפן כדי למסור את הדפים בעצמו ולנסות לעורר פרובוקציה בשידור, בידיעה (ובתקווה) שהסרטון יהפוך לאייטם ברשתות ובכל האתרים, היא שהדאיגה אותי באמת.

חברי הכנסת מנסים להפוך לכוכבים

חברי הכנסת הנוכחית חוטפים לא מעט ביקורות - רובן מוצדקות - אך מה שמרגיז לא פחות מהתפקוד הלקוי שלהם והחלק שיש להם במחדל הגדול במדינת ישראל הוא הניסיון שלהם להפוך לכוכבים, ליצור רגעים טלוויזיונים, לשיר על דוכן הכנסת שירים שיהפכו ללהיטי טיקטוק, לצייץ משפטים מגוחכים בטוויטר ולחכות למחיאות כפיים או לפחות ליחס כלשהוא. במקום לעבוד כמו שצריך ולזכות באהדת הקהל בזכות שינויים שחוללו בישראל, הם מנסים לזכות באהדת הצופים בטלוויזיה. בינתיים, ובצדק, הם רחוקים מאוד משניהם.

מלשכת ח"כ אלמוג כהן הגיבו: "הקטע ובו אביה של לירי קורע את דפי התביעה של ח"כ כהן משודר לאחר 37 דקות מרגע הגשת התביעה בשידור חי. אביה אינו השתתף בפאנל עם ח"כ כהן, בו ח"כ דיבר על חברו שעדיין חטוף בעזה לוחם היס"מ רני גבילי. ערוצי התקשורת ממשיכים לעשות שימוש ציני ופוגעני תוך שימוש בעריכה זולה בטראומה לאומית. אמשיך להתפלל לשובם של כל החטופים".