שאל את הרב

פגם הברית

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 18/07/19 09:21 טו בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי סוגייה שאני מעוניין להתייעץ עם כבודו.

לאחרונה היה לי ממש קשה לשמור על הברית ניסיתי וניסיתי אבל היצר לא עושה חיים קלים בכלל הייתי ״נופל״ בגלל אתרי אינטרנט לא צנועים והחלטתי להפסיק, התקשרתי לחברת הסלולר וגם לחברת אינטרנט רימון ועשיתי חסימה על כח הפלאפון ככה שכרגע אי אפשר להכנס יותר לאתרים האלה.

אני ברוך השם כבר כמה ימים מחזיק את עצמי(חשוב לציין שאני הייתי לצערי פוגם כל יום לפחות פעם אחת) והניסיונות של היצר פוחתים מאד ולא מה שהיו פעם, יש לי הרהורים ומחשבות בראש אבל קטנים וחולפים די מהרה ואני יודע שאדם מקבל שכר בעולם הבא ע״י יסורים ומצוות שהוא עושה בעולם הזה ואם אני חסמתי את היצר הרע ואני מונע ממנו נסיונות אז אני בעצם חוסם את עצמי מלקבל שכר בעולם הבא.

אז אני שוקל לבטל כל החסימות ולנסות להילחם ביצר.

מה כבודו חושב??

תשובה

בס"ד

שלום רב,

כל מה שמרחיק אותך מעבירה הוא מעשה חשוב ונכון ומביא לך שכר עצום. חז"ל קובעים לנו גדרים וסייגים כדי להרחיק אותנו מעבירה. אלו הגזרות והתקנות ששומרות עלינו מחטא ועוון. אף אחד לא חושב לוותר על הגזרות והתקנות כדי לקבל שכר...

הרעיון שאתה מתאר כאן (ציטוט): "...אם אני חסמתי את היצר הרע ואני מונע ממנו נסיונות אז אני בעצם חוסם את עצמי מלקבל שכר בעולם הבא. אז אני שוקל לבטל כל החסימות ולנסות להילחם ביצר".

זו עצת היצר הרע!!!! שלך - לא היצר הטוב. היצר הטוב פועל בכיוון אחד, פשוט ונכון מרחיק מעבירה. עצת היצר הטוב: לפעול בכל הכוחות ובכל הכלים כדי להתרחק מעבירה. על כך אנחנו מתפללים בכל יום: "שלא תביאנו לא לידי ניסיון, ולא לידי בזיון".

תתרחק עד קצה העולם, מכל מה שעלול להכשיל אותך, בכך תהיה נאמן לרצון ד' ותקבל שכר עצום ורב.

כתבות נוספות