שאל את הרב

מה לעשות עם חברה שמתקרבת לאנשים שקרובים אליי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/08/20 20:51 יד באב התשפ

שאלה

שלום.

אז ככה: אני בכיתה יא. והיה לי חבר לפני כשנתיים,וניפרדנו והפרידה הייתה נורא קשה לי.

הייתי משתפת את חברה שלי בכל הנושא הזה ואחרי כמה זמן התגלה לי שהיא ניפגשת איתו מאחורי הגב שלי ומדברת איתו בשיחות טלפון וכאלה,נורא כעסתי וזה היה לי עוד יותר קשה עבר הזמן והשלמנו והיא הפסיקה לעשות את זה. עכשיו היא מנסה להתקרב לחברה טובה שלי (שהיא בכלל לא מכירה אותה אבל בכל זאת מנסה להתקרב) ואני נורא מקנאה. כבר יומיים שאני לא מדברת איתה והיא לא מבינה מה קורה. אני לא יודעת מה לעשות ואיך עליי להתנהג?

תשובה

שלום לך נעמה יקרה!

את מתארת חברות קרובה שחשובה לך, שבמהלכה נעשים כל מיני מעשים שלא נעימים לך, ואפילו פוגעים בך ובאמון שלך כלפי החברה הזו, ואת שואלת מה נכון וכדאי לעשות במצב כזה. מעבר לזה את משתפת בפרידה מחבר שהייתה קשה עבורך.

לפני הכל אני רוצה לחזק את ידייך על שפנית ושאלת. לבקש עזרה זו עוצמה! ורגע לפני התשובה לשאלה מה לעשות?, בואי ניתן רגע מקום לרגשות...

לפני המעשים - בואי נרגיש!

פרידה מחבר היא חוויה קשה. סיום של קשר זה לא פשוט וכואב. ובמצבים כאלה חברות יכולות לחזק לתמוך ולהיות שם בשבילך. כשחברה קרובה שוברת את האמון שלך בה, זו חוויה קשה וכואבת. כל אחד מאיתנו זקוק לאוזן קשבת, לאדם שיחלוק איתנו את הרגשות, וכשאותו אדם נוהג בחוסר רגישות ופוגע, זה כואב מאוד.

למה אני כותבת את כל זה? כי אני חושבת שכדי להתמודד מול קושי ולהתגבר כדאי לדייק לעצמך מה את מרגישה. להרשות לעצמך להרגיש ולדבר את הרגשות שלך. אחרי שתדייקי לעצמך מה קשה מול חברה שלך, ותדברו על הדברים תוכלו לצמוח ולגדול.

לדבר, מכל הלב

את מספרת שמעבר לכל מה שקרה בעבר לאחרונה החברה הזו מתקרבת לחברה טובה שלך וזה לא נעים לך. אני חושבת גם במקרה הזה נסי לדייק מה מפריע לך וכואב לך ותיזמי שיחה עם החברה הזו, ושתפי אותו בתחושות. נסי לחלוק איתה את הכאב והקושי. נסו ללמוד יחד לדבר על מקומות שקשים בחברות, במקביל לכיף וההנאה. היכולת לדבר על עניינים שקשים בחברות יכול להצמיח את החברות ולהביא אפילו לקרבה גדולה יותר.

לפעמים נדמה שלדבר על מה שקשה יכול להרוס חברות ועדיף להבליג או לעבור הלאה. אבל לדעתי אין באמת דבר כזה להבליג. אם לא מדברים את מה שמרגישים זה מצטבר בבטן וזה רק מרחיק. ושיתוף הוא דווקא הזדמנות להיפגש מקרוב, לשמוע מה מפריע לכל אחת ולנסות להתחשב בזה.

דעי לך שחברות קרובה היא לא בהכרח זו שאין בה מורכבות, אלא חברות שבה אפשר לדבר על כל קשת הרגשות. על דברים טובים וקשים גם בקשר עצמו, בלי להבהל אלא מתוך הקשבה וידיעה שבכל קרבה יש גם דברים מאתגרים וזה טבעי ובריא אפילו.

בסופו של דבר במקום שנרגיש בנוח להרגיש, נרגיש בנוח עם עצמנו ויהיה לנו טוב. אז מציעה לך לנסות לעשות סדר בתחושות ביחס לחברה וביחס לכל מה שקרה ולנסות לחלוק איתה את הרגשות. בעייני זה הדרך לחברות טובה וקרבה בריאה בין אנשים.

אהיה לי חבר אהיה לי אח...

מעבר לזה תזכרי שיש עוד אנשים במשפחה ובחברה שאוהבים אותך. תשקיעי גם בקשר איתם. אם החברה תהיה קשובה לרגשות שלך זה יהיה מדהים ואם לא, תזכרי שיש עוד אנשים טובים שנעים להיות במחיצתם, ומכוח החיים עצמם לעיתים חברויות משתנות וזה בסדר ובריא, ואפילו קורה לכולם! חברה זה כיף, זו ברכה אבל לא בכל מחיר. חשוב להשקיע בחברות כשטוב לך במחיצתם אבל לא בכוח.

שוב, מחזקת את ידייך על השיתוף, ומעודדת אותך לחלוק את הרגשות שלך ממש בכנות. הכנות היא המתכון הנפלא לקשר טוב!

בהצלחה!

שיר

כתבות נוספות