שאל את הרב

זוגיות ואמונה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 12/09/20 23:53 כג באלול התשפ

שאלה

שלום רב,

בכיתה ח׳ יצא שהכרתי בחור בגיל שלי דרך חברות ודיברנו(לא בקטע רומנטי) הפסקנו וחזרנו לדבר כמה פעמים. עד תחילת כיתה י׳א שלי(שנה שעברה). הפעם הקשר היה יותר רציני. לפני שהתחלנו אותו דיברנו בטלפון ואמרתי לו שאני יודעת ששנינו דתיים והוא לא בקשר עם בנות ואם הוא לא רוצה שנחזור לקשר אני אקבל את זה. הוא אמר לי מה פתאום אני רוצה להיות בקשר איתך ולהיפגש איתך. נפגשנו כמה פעמים(קניון, סרט..) אחרי כל יציאה הוא היה מלווה אותי הביתה. היינו מדברים בווטצאפ כל יום ולפעמים גם בטלפון. לפעמים היה לו דיבר קצת רומנטי ואראה שהוא דואג לי ואמר לי שאני חשובה לו.היינו משתפים אחד את השניה בדברים פרטיים(אבל לא יותר מידי פרטיים) שנינו לא נפתחנו כל כך. יש לציין ששמרנו נגיעה. אחרי שיצאנו לסרט הבנתי שזה לא סתם קשר כי גם אני לא בקשר עם בנים בכלל,

תשובה

בס"ד

שלום רב,

לא כתבת מה השאלה, אבל אני מעריך שאת מוטרדת אם בגילך יש מקום לקשר עם בחור.

מתוך השאלה אני מבין שאת תלמידת שמינית. בנסיבות הללו, קשר עם בנים איננו בילוי סתמי, זה בהחלט יכול להתפתח לחתונה בעוד שנה או יותר. כשהחשיבה בכיוון הזה, אין הכרח לנתק את הקשר. תחילה תבדקי בינך לבין עצמך: האם יש בכלל סיכוי שתרצי להתחתן עם הבחור? האם הסגנון שלו ואורח החיים שלו מתאימים לתפיסה שלך על בעל ועל משפחה?

במידה ויש אפשרות (תאורטית) אין סיבה לנתק את הקשר. צריך להמשיך בזהירות ובעדינות כדי להגיע לפתיחות רבה יותר, להכיר טוב יותר אחד את השני, לברר האם יש באמת התאמה לקראת חתונה.

עליך להבהיר לבחור שאת לא סתם 'חברה' שלו כדי לבלות יחד. את ממשיכה את הקשר כדי לבדוק אפשרות של הקמת משפחה. וודאי צריך פגישות נעימות שמשמחות את שניכם, אבל חשוב שהסגנון והתוכן לא יהיו ריקניים, חשוב להגיע לשיחות עמוקות, שיתוף בדברים אישיים, במחשבות על העתיד וכד' כך מכירים באמת. תחשבו היכן להיפגש, ומה לעשות יחד, כדי להיות באווירה מתאימה.

בהמשך תרחיבו את מעגלי ההיכרות: תכירי אותו לחברות שלך, תכירי את החברים שלו, גם זו דרך ללמוד על אדם, ולהעמיק היכרות. צעד נוסף - להרי בני משפחה, אחים הורים וכד'

נראה לי שחשוב ונכון לספר להורים שאת נפגש עם בחור.

בהצלחה!

כתבות נוספות