שאל את הרב

דכאון עקב חזרה בתשובה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/09/20 16:59 יז באלול התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב .

חזרתי בתשובה מלפני בערך 6 חודש .

מאז שחזרתי בתשובה מלפני הקדוש ברוך הוא , התוודיתי על החטאים שלי ולקחתי על עצמי לא לעשות את הדברים שעשיתי יותר , מאז החיים שלי גהנום עליי אדמות .

אני לא יושן , בקושי אוכל ( הרזתי מלא ) , אין לי מצב רוח ואני בדכאון של החיים .

אני בקושי קם בבוקר ולעבוד אני לא הולך כי אני מרגיש כמו גופה מהלכת על 2 .

אני גר עם ההורים ומאז שחזרתי בתשובה הם אומרים לי

" מאז שנהיית דתי נהיית בנאדם רע ורשע . "

כבוד הרב אני בדכאון של החיים , אני לא מפסיק לריב עם ההורים כי בגלל המצב רוח כל דבר קטן מדליק אותי ואני מתפוצץ כמו פצצת אטום והם כבר רוצים לזרוק אותי מהבית כי אני בלתי נסבל .

אני לצערי עברתי על חטאים מאוד קשים

כמו : אשת איש ( רק מבורות , אבל עדיין אשת איש ) , גניבות , גויות ( כמה וכמה פעמים ) , הייתי גם עם גבר ( לא שכבנו , אבל ביצענו מין אוראלי אחד בשני ) .

ועוד אלפי עבירות שעברתי בעצם היותי חילוני שאין לו מושג מה הוא עושה......

אני רואה דרשות ביוטיוב של רבנים שאומרים שצריך לקבל את הייסורים באהבה , אבל איך אפשר לקבל את זה באהבה אם אתה בדכאון של החיים ?

החודש גם חל יום כיפור וזה הפעם הראשונה שאני מתכוון לצום ( אף פעם לא צמתי בכיפור ואני כיום בן 27 , שזו גם עבירה חמורה כמו שהבנתי . )

האם יום כיפור יחפר לי על העברות וייתן לי קצת שקט לנפש ?

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אם אתה עושה תשובה מכל הלב: הכרה בחטא, חרטה וקבלה לעתיד על כל חטאיך, יום כיפור וודאי יועיל לכפר לך. גם הייסורים שעוברים עליך הם חלק מהכפרה שלך. וודאי הם מועילים להרחיק אותך ולהגביה אותך מהמקומות אליהם נפלת.

עם זאת צריך להיזהר מערבוב בין תהליכים שקשורים לדת ואמונה ובין מצוקות נפש. נכון שיש קרבה בין הדברים: כולם קשורים לרוח, אבל יש הבדל גדול ביניהם, לכן יש הבדל בדרך להתמודד אתם: מי שצריך תמיכה אימונית פונה אל הרב. ומי שצריך תמיכה רגשית פונה לפסיכולוג.

אתה מתאר מצוקות נפש. מצב רגשי מסובך (ציטוט) "אני בדיכאון של החיים , אני לא מפסיק לריב עם ההורים כי בגלל המצב רוח כל דבר קטן מדליק אותי ואני מתפוצץ כמו פצצת אטום והם כבר רוצים לזרוק אותי מהבית כי אני בלתי נסבל".

לקשיים הללו צריך למצוא פתרון נפשי-רגשי, שום תחליף אמוני לא יכול לפתור מצוקות כאלה.

אני ממליץ לך לפנות לטיפול רגשי (אצל פסיכולוג או עובד סוציאלי קליני) שם תוכל להתקדם לחיים רגועים יותר ושלווים יותר שישתלבו יחד עם התיקון הרוחני שאתה עובר בתהליך התשובה שלך.

כתבות נוספות