שאל את הרב

איך לגדול בשקט?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/03/19 11:48 יב באדר ב'

שאלה

קודם כל, זה מדהים בעייני שיש את האתר הזה ,שנותן לבני נוער להתבטא בנושאים כל כך חשובים ושמעניינים אותם!! זה כל כך נצרך וחשוב!! אשריכם:)

השאלה :

אני מאוד אוהבת לחשוב ו"לפנטז" על הזמן והגיל שאהיה גדולה, אקים משפחה בעז"ה וכו (כמו המון בנות בגילי:)

אך אני מרגישה שזה באמת מוקדם(אני בת 16), אני באמת רוצה רק אחרי שאני יגדל לחשוב על חתונה, מערכת יחסים, ולא רוצה לעמוד בנסיונות הכרוכים בכך בגיל הזה, כמו נגיעה, דיבור עם בנים לכיף ולא למטרה מסויימת, ובכללי קשר עם בנים בגיל הזה (משתדלת ממש שלא מחוץ מהסניף וכאלה.. מדריכה:) הרי הסיכויים שבאמת אכיר עכשיו את בעלי ואפילו חבר, ושכבר אהיה נבונה מספיק ובאמת אבין משהו מהחיים שלי,לעשות החלטות ומעשים שיש להם השלכות גם על העתיד שלי...

אני רוצה הכי שאפשר לשמור על עצמי.. אבל איך עושים את זה שאת כל הזמן חושבת על זה ורוצה את זה?? (חבר, לגדול כבר ולהתחתן..!:) תודה רבה רבה מראש!

תשובה

שלום לך יקרה,

השאלה שלך מעידה על כנות ובגרות. את בוחרת לעצור רגע ולהסתכל על הדברים מבחוץ, לדעת לבחון בשכל מה את רוצה ומה חשוב לך, לפני שנסחפים עם הלב. בהחלט ראוי להערכה..

האם זה נכון לי עכשיו?

אכן הרצון שהעלית, טבוע בנו. והוא רצון חיובי ואנושי. הרצון לקשר זוגי, להמשכיות, לבית משלך וכו'.. יכולות להיות המון סיבות שבגללם זה מתעורר. יכול להיות שזה משהו שסובב אותך. אולי יש לך חברות עם חבר, אולי ההדרכה מפגישה אותך הרבה עם הבנים ומתעורר בך הרצון לקשר מסוג זה. או אולי פשוט התעורר בך הרצון למשהו משלך..

כמו שכתבת בעצמך, את נמצאת עכשיו בשלב שבו את מתבגרת וצומחת, בגיל הזה את אמורה להיות עסוקה בלבנות את עצמך. להתפתח בעצמך, גם במובן העמוק וגם בעיסוקים והתחביבים שלך. יש לך הזדמנות בגיל הזה לעשות דברים גדולים- את יכולה להדריך בסניף ולהיות שם עם כל הלב, את פנויה לנתינה הזו. את יכולה ללמוד ולהשקיע בלימודים שלך. להשקיע במשפחה, בחברות שלך. לעשות דברים שאת אוהבת. יש דברים שאח"כ הרבה יותר קשה להשקיע בהם.. וגם במבט הפנימי, בגיל הזה את אמורה להיות עסוקה בשאלות על עצמך- מי את, מה את רוצה, מה היית רוצה, ועוד שאלות כאלה ואחרות.. זו תקופה שהיא חשובה ויקרה כל כך. זו תקופה שאת צריכה לגדול ולהתפתח ולבנות את עצמך בחופשיות, בלי צורך לשנות את עצמך לטובת בן זוג, בלי להיות עסוקה בלבנות קשר.

לחיות את הרגע..

לפעמים בחיים אנחנו עסוקים באיך דברים יראו בעתיד. איך הבית יראה כשתגדלי, איך יהיה הבעל, העבודה, הילדים.. עסוקים בחלומות. בעיניי צריך להבין שעכשיו ההתעסקות צריכה להיות מופנית אלייך- איזה בן אדם את עכשיו, מה את עכשיו הופכת להיות. במה את מתעסקת, למה את מחוברת וכו'. חשוב שלא תעבירי את השנים הללו, כאלו הם ההמתנה לדבר העיקרי. כל החיים הם דרך. ולכל שלב יש את היופי שלו וההתמודדות שלו. את עכשיו בשלב שאת גודלת, מבררת, מתקדמת. זה שלב מדהים, כייפי, מאתגר, מלמד.. תהיי בו בשמחה, עם כל הלב. תנסי לא להרגיש שזה שלב שצריך לסיים מהר כדי להגיע כבר לחתונה וכדו'. את עכשיו איפה שאת נמצאת, וזה הכי חשוב וטוב שיש.

ולסיכום..

חשוב שתחזקי בעצמך את המחשבה, שאת עסוקה בבנייה אישית עכשיו. שאת יכולה לעשות עכשיו מה שטוב לך ולהתקדם לאט לאט בפני עצמך. וכמובן גם להאמין בהקב"ה. שהוא דואג לך. מכין את הטוב ביותר עבורך בכל שלב. בבוא היום, את תתחתני ותקימי בית. אבל כמובן שגם עכשיו הקב"ה שומר על צעדייך.

בהצלחה גדולה בכל מעשייך!

מקווה שהצלחתי קצת לעזור..

מעיין

Maayand054@gmail.com

כתבות נוספות