שאל את הרב

אהבה שאני כל כך מחכה לה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 01/08/19 09:58 כט בתמוז התשעט

שאלה

שלום כבוד הרב,

שמי אור.

אני רוצה אהבה. רוב האנשים שאומרים את זה מתכוונים לאהבה של זיווג, אבל לא זה המקרה כאן. כמו במערכת יחסים של זוגיות אתה רוצה להרגיש ולהיות עד לאהבה שניתנת לך, ואתה כמובן רוצה להעניק אהבה בחזרה. אני במצב בחיים שאני רוצה, צריך, אפילו חייב לראות את אהבה בורא עולם. אני כל, החיים, מתמודד עם מבחנים שהקבה שולח לי. עד היום צלחתי את כולם. לא מתרברב חס וחלילה, אבל זה המצב. אני כרגע במקום בחיים שלי בו אני נטוש מכל מובן שבחיים. אין לי אהבה, כלכלה, עבודה, בית, תמיכה. ואני ממש לא מגזים. זה המצב בו אני נמצא. אבל כל זה לא מעניין אותי כי אני יודע שאני אוכל עוד להלחם עוד פעם אבל הפעם אני מרגיש שהנפש שלי צריכה אותו. צועקת לו ״תעזור לי! בבקשה...״ כי אני לא יכול יותר. אני לא חושב שהוא אי פעם נטש אותי, בשום פנים ואופן לא. אבל דווקא עכשיו, אני רק צריך את העזרה הגלויה שלך. אני יודע שאלוהינו קנאי מאוד לפרטיותו ומי אני שאבקש התגלות ברורה לעין? אני כלום ושום דבר אם אעיז בכלל לדבר ככה! אבל סימן, כיוון, אדם כלשהו, חלום, משהו... משהו שיגיד לי באופן ברור וחד ״הנה אני אור, אני עדיין פה איתך, אני אוהב אותך, בוא נילחם ביחד״. משהו כזה.

האם יש דבר כזה?

או שאני סתם מפגר שאני בכלל חושב שדבר כזה יקרה...?

אני מחכה לאהבה הגלויה לעין של אבא שלי. הבן שלך צריך אותך יותר מכל יום אחר בחייו.

תשובה

שלום.

קודם כל, חלילה מלומר על עצמך ביטויים כמו שכתבת בסוף דבריך. זה לא מוסיף כלום.

שנית אלוקים איננו "קנאי" לפרטיותו. אלא שיש דורות שדרך ההנהגה היא גם בניסים שלא כדרך הטבע, ויש דורות שדרך ההנהגה היא רק בדרך הטבע.

אבל גם בדורותינו, זה לא אומר שאי אפשר לראות ולחוש את יד ה' הטובה עלינו. זה תלוי קודם כל בהתבוננות של האדם. האם הוא ממקד את מבטו במה שחסר לו, כלומר במה שהוא חושב שלדעתו היה צריך להיות אחרת, או שהוא ממקד את מבטו בכל הטוב שה' נתן לו, ומנסה ללמוד מה ה' רוצה ממנו במצבו הנוכחי.

בנוסף, גם בדורות אלו, יש פעמים שאדם זוכה למענה של סימן, כמו למשל בסיפור המדהים של אותה אמא שכולה שבנה נפל במבצע 'עופרת יצוקה' - https://www.inn.co.il/News/News.aspx/203764.

אני מציע לך, להשקיע זמן מסוים ביום באמירת תהלים, ואם אפשר, לעשות זאת אחרי שלמדת את המזמורים עם המפרשים. יש במזמורי תהלים הרבה מרפא לנפש, ומפגש עם מבט של אמונה ואהבה.

מקווה שעניתי במשהו על שאלתך.

בהצלחה רבה וכל טוב

כתבות נוספות