עמיחי שיקלי שובץ ברשימת ימינה

מייסד מכינת 'תבור', ששובץ בימין החדש בבחירות בהן לא עברה את אחוז החסימה, צפוי לקבל מקום ברשימת ימינה לכנסת

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/02/21 12:29 כא בשבט התשפא

עמיחי שיקלי שובץ ברשימת ימינה
עמיחי שיקלי, צילום: יח"צ

פרסום ראשון. עמיחי שיקלי, איש חינוך, מייסד מכינת "תבור" וראש המדרשה למנהיגות ציונית בגליל, ישובץ ברשימת 'ימינה. שיקלי שובץ בבחירות 2019 סבב א' ברשימת הימין החדש של בנט ושקד, שלא עברה את אחוז החסימה.

סקר מנדטים: ימינה נחלשת, עוצמה יהודית עוברת את סמוטריץ'

שיקלי, (39), בוגר תואר ראשון בלימודי המזרח התיכון מאונ' חיפה בהצטיינות ותואר שני בלימודי דיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. הוא פנה לעשייה חינוכית לאחר שירות קרבי משמעותי כמפקד ולוחם בסיירת גולני, כקצין בשייטת 13 וכמפקד פלוגה ביחידת אגוז. במילואים משמש כמפקד פלוגה בחטיבת גולני.

שיקלי ייסד והקים את מכינת "תבור" שבנצרת עילית בשנת 2010 ומאז עומד בראשה. כיום משמש כראש מדרשת "תבור" למנהיגות ציונית בגליל. הוא נשוי ואב לשלושה, מתגורר בקיבוץ חנתון, והוא בנו של ד"ר איתן שיקלי, מומחה לחינוך יהודי המשמש כראש קרן החינוך תל"י (תגבור לימודי יהדות). 

בנט אמר עליו לאחר שהצטרף לימין החדש, לפני כשנתיים: "עמיחי שיקלי הוא מטובי בניה של הארץ הזו, לוחם, מחנך ויזם חברתי שפועל בכל כוחו לחיזוק החברה הישראלית ועשיית טוב בעם ישראל. המכינה שייסד היא סמל לציונות, מצוינות וערכים, ואני מאמין שאת הרוח הגדולה שסחפה מאות רבות של בני נוער הוא יביא איתו גם לכנסת ישראל. עם עמיחי לצידנו, אין ספק שישראל תחזור לנצח"