נתניהו מקדם בנייה פלסטינית בשטחי C

בקבינט התקיימו בשבוע האחרון דיונים סוערים על תכנית שמקדם ראש הממשלה לבנייה פלסטינית בשטחי C ביהודה ושומרון. שרים בקבינט אמרו כי מדובר בנושא רגיש, וכי בכל מקרה הנושא יקודם לצד בנייה ישראלית ביו"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/19 20:16 כו בתמוז התשעט

נתניהו מקדם בנייה פלסטינית בשטחי C
בנייה פלסטינית בלתי חוקית בשטחי C, צילום: ללא

האם בקרוב נראה בנייה פלסטינית בשטחי C, אבל חוקית ובתיאום עם ישראל? על פי דיווח הערב (ב') ב'כאן', ראש הממשלה נתניהו מקדם בנייה פלסטינית מוסדרת בשטחי C, הנמצאים, כזכור, בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית, זאת לצד בנייה ישראלית ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח, המהלך יקודם רק אם תהיה לכך הסכמה של כל השרים בקבינט המדיני-ביטחוני. הנושא עלה בישיבות הקבינט האחרונות ועורר סערה עזה. שרים בקבינט אמרו ל'כאן' כי מדובר בנושא רגיש במיוחד.

בחודש האחרון מקיימת תנועת 'רגבים' בשיתוף עם ראשי המועצות הגדולות ביהודה ושומרון קמפיין, נגד מה שהם מכנים - אוזלת היד של ממשלת ישראל בבלימת הבנייה הבלתי חוקית בשטחי C. ברגבים מציגים נתונים מהשטח לפיהם הפלסטינים משתלטים על שטחים רבים ברחבי יהודה ושומרון, והממשלה לא עושה דבר לעצירתם.

רגבים: "תכנית שתהווה את מגש הכסף עליו תינתן לאבו מאזן מדינת הטרור"

מתנועת 'רגבים' נמסר בתגובה: "בשעה שהרשות הפלסטינית פועלת להשתלט באופן בלתי חוקי על שטחי C, אנחנו מקווים שהידיעה אינה מדוייקת  ושהדיון בקבינט לא נסב סביב אישור תכנית המשחקת לידי אבו מאזן, תכנית שתהווה את מגש הכסף עליו תינתן מדינת הטרור שהוא חולם להקים בלב הארץ". 

"כל סיעות הימין הבינו שהבניה המשתוללת והבלתי חוקית של הרשות הפלסטינית בשטחי סי, מסוכנת למדינת ישראל, ואותה יש לבלום ולאכוף. תכניות בניה בהיקף נרחב ניתן לאפשר אך ורק באזורים שבשליטת הרשות הפלסטינית, ולא בשום מקום אחר". 

יו''ר מועצת יש''ע, חננאל דורני, מסר בתגובה לדיון בקבינט על בנייה פלסטינית בשטחי C: "במקום להילחם בהשתלטות הרש״פ על שטחי C ולהרוס את הבנייה הבלתי חוקית המשתוללת שם, ראש הממשלה מעלה בקבינט את האפשרות לכניעה לתופעה ואישור הבנייה הבלתי חוקית ואולי אף לאשר בנייה נוספת. אנחנו מתנגדים לכך בכל תוקף וקוראים לשרי הקבינט שלא לתמוך בהצעה הרעה הזו". 

דוראני הוסיף: "כמו כן, לא יעלה על הדעת שבנייה ישראלית בישובים תותנה בבנייה פלסטינית. הציפייה מממשלת ימין, לצד אכיפה ביד קשה נגד מפרי החוק, היא לאשר בנייה ישראלית ללא מגבלות בכל רחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן בתגובה לפרסום אמר: "התיישבות צעירה שקמה בהנחיה ובתמיכה של ממשלות ישראל כבר לפני שני עשורים אינה מוסדרת וכעת אנחנו שומעים שגם כאן צריכים לשלם אגרה- הסדרת כמה מאות בתים יהודיים תמורת עשרות אלפי פלישות של הבניה הערבית העויינת. אם נכון הדבר שזוהי דרישת האמריקאים, אנחנו מצפים ממשלתנו שלנו לומר בקול רם וברור - עד כאן! לא נותנים תמורות אוויליות תמורת אי קיום צדק בסיסי. לא יקום ולא יהיה כדבר הזה. וגם אנחנו מתיישבי יהודה ושומרון לא רוצים טובות, כאשר התמורה להם איבוד חבלי מולדת דה-פאקטו ודה-יורה.
אדוני ראש הממשלה הרם תמרור עצור לדרישות ההזויות של "ידידתנו הגדולה", ואם היא עדיין כזאת, היא תקבל את זה בהבנה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ וראש מועצת שומרון יוסי דגן מסרו בתגובה: "הדיווח על קיום דיון בקבינט במטרה לאשר תוכניות בניה לערבים בשטחי c הוא מדאיג במיוחד. הרשות הפלשתינית בסיוע ובמימון גורמים זרים מבצעת בנייה מאסיבית בלתי חוקית באזורים אלו במטרה אחת ברורה- הקמת מדינת טרור בלב הארץ. אנו מקווים מאוד שדבר זה אינו מהווה חלילה איתות לכיוון של הממשלה שתוקם אחרי הבחירות."