"מדינת טרור": ראשי מועצות ביו"ש נגד הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית

ראשי רשויות ביהודה ושומרון, שלמה נאמן, יוסי דגן, ישראל גנץ ויוחאי דמרי, פרסמו במקביל סרטון חדש שבו תמרור אזהרה מפני הבניה הבלתי חוקית באזור: "בשקט בשקט ובשיטתיות נכבש שטח c בליווי מנגנון מסודר עתיר ממון שמגיע ממדינות אירופה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/19 15:41 כט בסיון התשעט

"מדינת טרור": ראשי מועצות ביו"ש נגד הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית
חאן אל אחמר, צילום: תנועת רגבים

ראשי מועצות האזוריות ביהודה ושומרון הצטרפו היום (ג') לקמפיין "מדינת טרור מעבר לפינה", אותו החלה תנועת רגבים בימים האחרונים.

כחלק מהקמפיין, בשעה 10:00 בדיוק פרסמו שלמה נאמן ראש מועצת גוש עציון, יוסי דגן ראש מועצת שומרון, ישראל גנץ ראש מועצת בנימין ויוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון סרטון שמנסה להמחיש את הסכנה שבבניה ערבית בלתי חוקית באזור בשנים האחרונות.

נתוני הבניה נחשפו לאחרונה על ידי תנועת רגבים, לאחר מיפוי מדויק שהשווה תצלומי אוויר משנת 2008 ו-2018, תוך סימון של כל מבנה ומבנה שהתווסף בשטח.

דמרי: "כשאמרנו את זה לפני שנים אמרו שאנחנו הוזים. היום כבר אין מי שרואה את הדברים ולא נדהם. בשקט בשקט ובשיטתיות נכבש שטח c בליווי מנגנון מסודר עתיר ממון שמגיע ממדינות אירופה. טרור הבניה אינו הורג אך מסוכן לא פחות. אני קורא לממשלת הימין להכריז מיידית על מנהלת אכיפה, להפנות משאבים וסמכויות רגע לפני נקודת האל חזור". 

גנץ: "האוכלוסייה הישראלית הולכת וגדלה לתפארת בתוך היישובים הקיימים, אבל המרחבים נמצאים בסכנה. במקום להקים עוד שכונה ביו"ש - קמים להם "חאן אל אחמרים" נוספים. במקום לעודד פיתוח ישובים חדשים - אנחנו נאלצים להגיד תודה על תוספת מזערית מאד של בתים בישובים קיימים. במקום לשמור על המיקומים האסטרטגיים בלב מדינת ישראל - אנחנו נקבל איומים על כל חלקי המדינה". 

דגן: "בשקט בשקט, ובעידוד ומימון של מדינות אירופיות, ה'רשות הפלסטינית' בונה - בניגוד לחוק, תודה ששאלתם- עשרות אלפי בתים על שטח ישראלי (שטח c) ברחבי יהודה ושומרון. קילומטרים בודדים מנתב"ג ומכל נקודה במרכז הארץ. האיום כאן הוא לא רק על ההתיישבות ביהודה ושומרון אלא על כל מדינת ישראל. ממשלת ישראל, שעד כה התעלמה מהסוגיה, חייבת לפעול ועכשיו. לפני שיהיה מאוחר מדי". 

נאמן: "מדובר במלחמה של ממש על הקרקע. זוהי התכלית היחידה - להקים מדינה ערבית דה-פאקטו על אדמות המדינה היהודית! אנו קוראים לממשלת הימין לעצור את הטירוף הזה, לא לעצום עיניים, לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, לרתום את ממשל טראמפ למשימה הלאומית- לעצור את הרכבת לפני שהיא עוזבת את התחנה". 

הסרטון הינו חלק מקמפיין נרחב של ראשי המועצות ושל תנועת רגבים תחת הכותרת "מדינת טרור מעבר לפינה", במטרה להציף את הסכנה האסטרטגית הברורה למדינת ישראל בדמות הפעילות האינטנסיבית של הרשות הפלסטינית להקמת מדינת טרור בפועל -הכוללת בנייה בלתי חוקית המונית והשתלטות חקלאית