בטוויטר בוחנים אופציה לצנזור הודעות אישיות פוגעניות

הרשת החברתית טוויטר בודקת אפשרות להכניס תכונה למיון אוטומטי של הודעות המכילות תוכן פוגעני, והגעתן לתוך חוצץ ייעודי בתיקיית ההודעות

חדשות כיפה שירה זהבי, חדשות כיפה 19/08/19 13:25 יח באב התשעט

בטוויטר בוחנים אופציה לצנזור הודעות אישיות פוגעניות
טוויטר, צילום: shutterstock

טוויטר מנסה לצמצם הודעות אישיות פוגעניות שמגיעות למשתמשים, ובודקת אפשרות להוסיף כלי של צנזורה אוטומטית. התכונה החדשה מוטמעת בתיקיית הבקשות להודעות שבאפליקציה, אליה מגיעות הודעות מגולשים שהמשתמש אינו עוקב אחריהם. בתיקייה הזו יהיה חוצץ בשם: "הודעות נוספות, כולל תכנים פוגעניים", שאותן המשתמש יוכל לבחור האם למחוק במהירות או להתעלם ולא להיחשף כלל לתוכנן.

"קבלת הודעות לא רצויות אינה דבר מהנה", אומרים בטוויטר, "לכן אנחנו בוחנים דרך לסנן את ההודעות הישירות כדי להרחיק את ההודעות הללו מהתודעה".

כלי הסינון החדש מתווסף למאמצים הנרחבים שעושים בטוויטר להפחתת בריונות הרשת שקיימת בה. בין השאר בשנת 2017 השיקו בטוויטר תוכנת סינון דומה לתגובות לציוצים, בצורת כפתור קטן המאפשר לראות תגובות נוספות לציוץ פופולרי ש"עלולות להכיל תכנים פוגעניים". 

כלי הסינון החדש נמצא עדיין בבדיקה על ידי טוויטר האם יכנס לשימוש קבוע או לא, בנוסף לכלים חדשים אחרים. לא כל הכלים אותם בוחנים בטוויטר אכן יכנסו לשימוש. אם כלי זה אכן יכנס, זו תהיה דרך נוספת ויעילה לצמצום כמות התכנים הפוגעניים אליהם נחשף המשתמש הממוצע.